Scorri Autori Unibg  VALESI, Riccardo

Opzioni
Risultati da 1 a 20 di 20
Data di pubblicazione Titolo Autore/i Tipologia Documento allegato
1-gen-2019 Neuroscienze e cinema: modalità di rappresentazione nella dimensione "estesa" Valesi, Riccardo 1.2 Contributi in volume - Book chapters::1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays
1-gen-2019 Looking through blue glasses: bioelectrical measures to assess the awakening after a calm situation Bilucaglia, Marco; Laureanti, Rita; Zito, Margherita; Circi, R.; Fici, A.; Rivetti, F.; Valesi, Riccardo; Wahl, S.; Russo, Vincenzo 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
1-gen-2020 Cool hunting. Segnali deboli, trend, metamorfosi di un'idea Valesi, Riccardo 1.3 Libri - Books::1.3.01 Monografie o trattati scientifici - Books
1-gen-2020 Neurocoaching: exploring the relationship between coach and coachee by means of bioelectrical signal similarities Gabrielli, G.; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Laureanti, Rita; Caponetto, A.; Circi, R.; Fici, A.; Rivetti, F.; Valesi, Riccardo; Galanto, A.; Senoner, G.; Russo, Vincenzo 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
1-gen-2020 Emotion assessment using Machine Learning and low-cost wearable devices Laureanti, Rita; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Circi, R.; Fici, A.; Rivetti, F.; Valesi, Riccardo; Oldrini, C.; Mainardi, L. T.; Russo, Vincenzo 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
1-gen-2020 "The theater of the mind": The effect of radio exposure on TV advertising Russo, Vincenzo; Valesi, Riccardo; Gallo, Anna; Laureanti, Rita; Zito, Margherita 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2021 Validazione della versione italiana dell’Emotional Style Questionnaire (ESQ) Circi, Riccardo; Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Fici, Alessandro; Valesi, Riccardo; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.02 Abstract in atti di convegno - Conference abstracts
1-gen-2021 Coaching (o Neurocoaching): prime evidenze neuroscientifiche sul legame Coach-Coachee durante una sessione in soggetti in transizione verso il mondo lavorativo Gabrielli, Giorgio; Bilucaglia, Marco; Circi, Riccardo; Fici, Alessandro; Valesi, Riccardo; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.02 Abstract in atti di convegno - Conference abstracts
1-gen-2021 Yellow (Lens) Better: Bioelectrical and Biometrical Measures to Assess Arousing and Focusing Effects Laureanti, R.; Bilucaglia, M.; Zito, M.; Circi, R.; Fici, A.; Rivetti, F.; Valesi, Riccardo; Wahl, S.; Mainardi, L. T.; Russo, V. 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
1-gen-2021 Dissociable neural oscillatory mechanisms underlying unconscious priming of externally and intentionally initiated inhibition Diao, Liuting; Li, Wenping; Fan, Lingxia; Valesi, Riccardo; Ma, Qingguo 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
21-ott-2021 Neurocinema: genesi di un modello valutativo dell'efficacia dei processi di comunicazione cinematografica. Un approccio neuroscientifico alla comprensione delle comunicazioni audiovisive Valesi, Riccardo 1.7 Altre tipologie - Other research outputs::1.7.13 Altro - Other research outputs
1-gen-2022 Neurocinematics: First Neuroscientific Evidence of Differential Effects of Multiple Trailers of the Same Film Valesi, Riccardo; Ma, Qingguo; Russo, Vincenzo 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.02 Abstract in atti di convegno - Conference abstracts
1-gen-2022 Exploratory Study on Bio-Risk Perception and Impact of Specific Training Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Columbano, Martina; Valesi, Riccardo; Luperini, Aldo 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.02 Abstract in atti di convegno - Conference abstracts
1-gen-2022 The Role of the Emotional Sequence in the Communication of the Territorial Cheeses: A Neuromarketing Approach Russo, Vincenzoa; Bilucaglia, Marco; Circi, Riccardo; Bellati, Mara; Valesi, Riccardo; Laureanti, Rita; Licitra, Giuseppe; Zito, Margherita 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2023 From Coaching to Neurocoaching: A Neuroscientific Approach during a Coaching Session to Assess the Relational Dynamics between Coach and Coachee—A Pilot Study Valesi, Riccardo; Gabrielli, Giorgio; Zito, Margherita; Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Caponetto, Alessia; Fici, Alessandro; Galanto, Annarita; Falcone, Massimiliano Giuseppe; Russo, Vincenzo 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2023 Neuroselling: applying neuroscience to selling for a new business perspective. An analysis on teleshopping advertising Russo, Vincenzo; Bilucaglia, Marco; Casiraghi, Chiara; Chiarelli, Simone; Columbano, Martina; Fici, Alessandro; Rivetti, Fiamma; Rossi, Cristina; Valesi, Riccardo; Zito, Margherita 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
5-mag-2023 Insect-based food consumption: hedonic or utilitarian motives? Moderation and segmentation analyses Valesi, Riccardo; Andreini, Daniela; Pedeliento, Giuseppe 1.7 Altre tipologie - Other research outputs::1.7.13 Altro - Other research outputs
9-giu-2023 Neuroselling: unveiling the underlying processes of infomercials success Columbano, Martina; Zito, Margherita; Casiraghi, Chiara; Bilucaglia, Marco; Valesi, Riccardo; Rossi, Cristina; Rivetti, Fiamma; Russo, Vincenzo 1.7 Altre tipologie - Other research outputs::1.7.13 Altro - Other research outputs
22-mar-2024 Intervista radiofonica sul programma StoryTime nel canale radio Radio Canale Italia (Lombardia), 22 marzo 2024 Valesi, Riccardo 1.7 Altre tipologie - Other research outputs::1.7.13 Altro - Other research outputs
- Insect-based food consumption: the impact of brand equity on logo perception. A neuroscientific perspective Valesi, Riccardo; Andreini, Daniela; Pedeliento, Giuseppe 1.7 Altre tipologie - Other research outputs::1.7.13 Altro - Other research outputs
Risultati da 1 a 20 di 20
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile