Scorri Afferenza Dipartimento di Scienze Umane e Sociali
Ta arkhaia - tempora ignota. Per un'epistemologia dell'archelogia
2005-01-01 Doni, Martino
Tackling youth discomfort with sport and bodily practices: an Italian case study
2023-01-01 Borgogni, Antonio; Sangalli, Silvia; Graticola, Agnese
Take Home Messages
2018-01-01 Besio, Serenella; Encarnação, Pedro; Ray-Kaeser, Sylvie; Bianquin, Nicole
Take the First-Person Perspective to Become Dementia-Friendly: The Use of 360° Video for Experiencing Everyday-Life Challenges With Cognitive Decline
2020-06-30 Morganti, Francesca; Palena, Nicola; Savoldelli, Paola; Greco, Andrea
Talenti, Merito, Equità. Nelle scuole e e nella società
2023-06-26 Magni, Francesco Emmanuele
Talento. Ci vuole attenzione
2024-01-01 Mazzoleni, Daniele; Lovecchio, Nicola
"Tango" e "Cuore". La fine dell'egemonia del Pci e la lezione del Settantasette
2022-01-01 SCOTTO DI LUZIO, Adolfo
Tante le ragioni della caduta: elezioni, niente paura
2023-07-23 Magni, Francesco Emmanuele
Tante strade: I mondi dello sport possibile (Volume A)
2002-01-01 Rossi, D.; Borgogni, Antonio; Piccioni, V.; Cei, A.; Bizzaglia, G.
Tante strade: Lo sport tra pensiero e racconto (Volume B)
2002-01-01 Rossi, D.; Borgogni, Antonio; Piccioni, V.; Cei, A.; Bizzaglia, G.
Tanto tuonò che poi non pioverà? La sentenza UE e i precari della scuola
2015-01-01 Magni, Francesco Emmanuele
Tapping effects on numerical bisection
2011-01-01 Cattaneo, Zaira; Fantino, Micaela; Silvanto, Juha; Vallar, Giuseppe; Vecchi, Tomaso
TDCS effects on verbal fluency: A response to Vannorsdall et al (2016)
2016-01-01 Cattaneo, Zaira; Pisoni, Alberto; Gallucci, Marcello; Papagno, Costanza
A Teacher Training Project to Promote Mathematics Laboratory During the COVID-19 Health Crisis in Italy
2022-01-01 Giberti, Chiara
Teacher-child emotional matching: The role of attachment representation
2019-01-01 Valle, A.; Massaro, D.; Cornetti, V.; Castelli, Ilaria; Marchetti, A.
“Teachers at war”: the contribution of the Lombard Committee to the Unione Generale degl’Insegnanti Italiani during the First World War
2016-01-01 Scaglia, Evelina; Bergomi, Alberta
Teachers during the COVID-19 Era: The Mediation Role Played by Mentalizing Ability on the Relationship between Depressive Symptoms, Anxious Trait, and Job Burnout
2023-01-01 Levante, Annalisa; Petrocchi, Serena; Bianco, Federica; Castelli, Ilaria; Lecciso, Flavia
Teachers' opinions towards educational robotics for special needs students: An exploratory italian study
2020-01-01 DI BATTISTA, Silvia; Pivetti, Monica; Moro, Michele; Menegatti, Emanuele
Teachers' profession and the lesson learned from Emergency Remote Teaching: the use of formative assessment
2024-01-01 Giganti, Marco
Teachers' representations and attitudes towards SLD diagnoses: Construction and preliminary validation of a questionnaire
2022-01-01 Florio, Eleonora; Caso, Letizia; Castelli, Ilaria
Data di pubblicazione | Titolo | Autore/i | Tipologia | Documento allegato |
---|---|---|---|---|
1-gen-2005 | Ta arkhaia - tempora ignota. Per un'epistemologia dell'archelogia | Doni, Martino | 1.2 Contributi in volume - Book chapters::1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays | |
1-gen-2023 | Tackling youth discomfort with sport and bodily practices: an Italian case study | Borgogni, Antonio; Sangalli, Silvia; Graticola, Agnese | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.02 Abstract in atti di convegno - Conference abstracts | |
1-gen-2018 | Take Home Messages | Besio, Serenella; Encarnação, Pedro; Ray-Kaeser, Sylvie; Bianquin, Nicole | 1.2 Contributi in volume - Book chapters::1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays | |
30-giu-2020 | Take the First-Person Perspective to Become Dementia-Friendly: The Use of 360° Video for Experiencing Everyday-Life Challenges With Cognitive Decline | Morganti, Francesca; Palena, Nicola; Savoldelli, Paola; Greco, Andrea | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
26-giu-2023 | Talenti, Merito, Equità. Nelle scuole e e nella società | Magni, Francesco Emmanuele | 1.7 Altre tipologie - Other research outputs::1.7.13 Altro - Other research outputs | |
1-gen-2024 | Talento. Ci vuole attenzione | Mazzoleni, Daniele; Lovecchio, Nicola | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2022 | "Tango" e "Cuore". La fine dell'egemonia del Pci e la lezione del Settantasette | SCOTTO DI LUZIO, Adolfo | 1.2 Contributi in volume - Book chapters::1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays | |
23-lug-2023 | Tante le ragioni della caduta: elezioni, niente paura | Magni, Francesco Emmanuele | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.07 Contributi in Quotidiano o Rivista professionale/divulgativa - Newspaper or Professional article | |
1-gen-2002 | Tante strade: I mondi dello sport possibile (Volume A) | Rossi, D.; Borgogni, Antonio; Piccioni, V.; Cei, A.; Bizzaglia, G. | 1.3 Libri - Books::1.3.01 Monografie o trattati scientifici - Books | |
1-gen-2002 | Tante strade: Lo sport tra pensiero e racconto (Volume B) | Rossi, D.; Borgogni, Antonio; Piccioni, V.; Cei, A.; Bizzaglia, G. | 1.3 Libri - Books::1.3.01 Monografie o trattati scientifici - Books | |
1-gen-2015 | Tanto tuonò che poi non pioverà? La sentenza UE e i precari della scuola | Magni, Francesco Emmanuele | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2011 | Tapping effects on numerical bisection | Cattaneo, Zaira; Fantino, Micaela; Silvanto, Juha; Vallar, Giuseppe; Vecchi, Tomaso | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2016 | TDCS effects on verbal fluency: A response to Vannorsdall et al (2016) | Cattaneo, Zaira; Pisoni, Alberto; Gallucci, Marcello; Papagno, Costanza | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2022 | A Teacher Training Project to Promote Mathematics Laboratory During the COVID-19 Health Crisis in Italy | Giberti, Chiara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2019 | Teacher-child emotional matching: The role of attachment representation | Valle, A.; Massaro, D.; Cornetti, V.; Castelli, Ilaria; Marchetti, A. | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2016 | “Teachers at war”: the contribution of the Lombard Committee to the Unione Generale degl’Insegnanti Italiani during the First World War | Scaglia, Evelina; Bergomi, Alberta | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2023 | Teachers during the COVID-19 Era: The Mediation Role Played by Mentalizing Ability on the Relationship between Depressive Symptoms, Anxious Trait, and Job Burnout | Levante, Annalisa; Petrocchi, Serena; Bianco, Federica; Castelli, Ilaria; Lecciso, Flavia | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2020 | Teachers' opinions towards educational robotics for special needs students: An exploratory italian study | DI BATTISTA, Silvia; Pivetti, Monica; Moro, Michele; Menegatti, Emanuele | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2024 | Teachers' profession and the lesson learned from Emergency Remote Teaching: the use of formative assessment | Giganti, Marco | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2022 | Teachers' representations and attitudes towards SLD diagnoses: Construction and preliminary validation of a questionnaire | Florio, Eleonora; Caso, Letizia; Castelli, Ilaria | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile