The contribution discusses the role played by the Departments in developing effective education for the young people, in spreading culture in society, in supporting the growth of an institution which is considered at European level authoritative both in research and teaching. On the basis of useful data for deeper analysis and of some studies published in the field, it draws a picture of a University faced with many criticalities, between the shadows and lights of the current reform and the ideal drives that have always supported it.
Il contributo riflette sul ruolo svolto oggi dai Dipartimenti a favore dello sviluppo di una formazione efficace e propulsiva per il futuro dei giovani, di una cultura diffusa nella società, a sostegno di una istituzione autorevole, alla pari, nella ricerca e nella didattica, con quelle europee. Disegna così, sulla base di dati utili all’approfondimento e di alcuni studi pubblicati nel settore, il quadro di una Università posta di fronte a numerose criticità, fra ombre e luci della riforma in atto e spinte ideali che la sorreggono da sempre.
(2017). Sviluppare un ’efficace progettualità all’interno dei nuovi Dipartimenti. Fra verticalizzazione del processo decisionale e raccordi con il territorio [journal article - articolo]. In PEDAGOGIA OGGI. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/115888
Sviluppare un ’efficace progettualità all’interno dei nuovi Dipartimenti. Fra verticalizzazione del processo decisionale e raccordi con il territorio
Besio, Serenella
2017-01-01
Abstract
The contribution discusses the role played by the Departments in developing effective education for the young people, in spreading culture in society, in supporting the growth of an institution which is considered at European level authoritative both in research and teaching. On the basis of useful data for deeper analysis and of some studies published in the field, it draws a picture of a University faced with many criticalities, between the shadows and lights of the current reform and the ideal drives that have always supported it.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
309-324-BESIO.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
236.94 kB
Formato
Adobe PDF
|
236.94 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo