The effort to foster inclusive education in schools as a community endeavour, which involves the growth of connections based on the valuing of diversity, contrasts sharply with the current tendency to assess academic success in terms of individual performance. The urge to promote the active engagement of community stakeholders in creating more diverse and dyna- mic schools implies a claim to achieving more equity and social justice in educational settings.

Lo sforzo di favorire l’inclusione scolastica nelle scuole, come progetto di comunità che mira a far crescere legami basati sulla valorizzazione delle diversità, si pone in netto contrasto con l’attuale tendenza a valutare il successo scolastico in termini di performance individuale. Sostenere l’impegno attivo di tutti coloro che, all’interno di un territorio e delle sue comunità, intendono promuovere la realizzazione di scuole più dinamiche e attente alla diversità significa sostenere l’idea che è possibile raggiungere una maggiore equità e giustizia sociale nei contesti educativi.

Introduzione - Introduction

DOVIGO, Fabio
2016-01-01

Abstract

The effort to foster inclusive education in schools as a community endeavour, which involves the growth of connections based on the valuing of diversity, contrasts sharply with the current tendency to assess academic success in terms of individual performance. The urge to promote the active engagement of community stakeholders in creating more diverse and dyna- mic schools implies a claim to achieving more equity and social justice in educational settings.
2016
Dovigo, Fabio
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
Intro NE.pdf

accesso aperto

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Creative commons
Dimensione del file 2.1 MB
Formato Adobe PDF
2.1 MB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/76880
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact