The apprenticeship can be addressed as looking for confirmation already known theories, or as an opportunity for self-education. What makes the difference is the cultural position of the knowing subject, that to be such must move in continuous and recursive tension between action, reflection and theorising.
Il tirocinio curricolare può essere vissuto come una ricerca di conferme a teorie già note, o come occasione di formazione di sé. Ciò che fa la differenza è la posizione culturale del soggetto conoscente, che per essere tale deve muoversi nella continua e ricorsiva tensione tra azione, riflessione e teoresi.
(2016). La circolarità pratico-riflessiva nell’esperienza dei tirocini curriculari universitari [journal article - articolo]. In RICERCHE DI PSICOLOGIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/80449
La circolarità pratico-riflessiva nell’esperienza dei tirocini curriculari universitari
Casaschi, Cristina Maria Teresa
2016-01-01
Abstract
The apprenticeship can be addressed as looking for confirmation already known theories, or as an opportunity for self-education. What makes the difference is the cultural position of the knowing subject, that to be such must move in continuous and recursive tension between action, reflection and theorising.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
RIP2016-003006_Casaschi_Ricerche_Psicologia_circolaritàtirocini.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
726.51 kB
Formato
Adobe PDF
|
726.51 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo