The teachings of ‘drawing’ in the Italian school have undergone a strong transformation in recent years. Students now have more ‘skills’ but maybe less preparation in the content of the disciplines. Universities must, therefore, act to govern this change, both in secondary and university studies, with didactic experiments conceived in accordance with modern learning systems and aware of the opportunities offered by technological advances. In this context, the essay summarises a series of experiences conducted by the University of Bergamo.

Gli insegnamenti del ‘disegno’ nella scuola italiana hanno subito negli ultimi anni una forte trasformazione. I ragazzi possiedono oggi maggiori ‘competenze’ ma hanno una minore preparazione sui contenuti delle discipline. Gli atenei devono quindi attivarsi per governare tale cambiamento, sia nell'ambito degli studi secondari che universitari, con sperimentazioni didattiche concepite secondo i moderni sistemi di apprendimento e consapevoli delle opportunità offerte dal progresso tecnologico. In tale contesto, il saggio riassume una serie di esperienze condotte dall'Università degli Studi di Bergamo.

(2017). Il disegno, la 'Buona Scuola' e l'università: approccio didattico e esperienze negli insegnamenti del ‘disegno’ . Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/97102

Il disegno, la 'Buona Scuola' e l'università: approccio didattico e esperienze negli insegnamenti del ‘disegno’

CARDACI, Alessio
2017-01-01

Abstract

The teachings of ‘drawing’ in the Italian school have undergone a strong transformation in recent years. Students now have more ‘skills’ but maybe less preparation in the content of the disciplines. Universities must, therefore, act to govern this change, both in secondary and university studies, with didactic experiments conceived in accordance with modern learning systems and aware of the opportunities offered by technological advances. In this context, the essay summarises a series of experiences conducted by the University of Bergamo.
2017
Cardaci, Alessio
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
Estratto UID2017.pdf

Solo gestori di archivio

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Licenza default Aisberg
Dimensione del file 7.69 MB
Formato Adobe PDF
7.69 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/97102
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact