The Russian Federation represents a socio-cultural reality, in some ways, still little known in Italy but which is now an object of growing interest, in consideration of the news and the consolidation of economic and cultural relations between the two countries. This volume contributes to satisfying this curiosity through the analysis of one of the most complex and fascinating aspects of Russian reality (and, in general, of modern societies), namely communication in traditional and digital media. Thanks to a multidisciplinary approach, based on the use of tools typical of media linguistics, semiotics, cultural studies and sociology, the Russian and Italian researchers who participated in the creation of this monograph investigate the conditions in which new media have entered the Russian context, their influence on traditional ones and on the forms of verbal and non-verbal interaction that concern everyday life of Russian speakers.

La Federazione Russa rappresenta una realtà socioculturale, per certi versi, ancora poco conosciuta in Italia ma che è ormai oggetto di crescente interesse, in considerazione dei fatti di cronaca e del consolidamento dei rapporti economici e culturali tra i due Paesi. Questo volume contribuisce a soddisfare tale curiosità attraverso l’analisi di uno degli aspetti più complessi e affascinanti della realtà russa (e, in generale, delle società moderne), ovvero la comunicazione nei media, tradizionali e digitali.  Grazie ad un approccio multidisciplinare, improntato all’utilizzo di strumenti propri della linguistica dei media, della semiotica, degli studi culturali e della sociologia, i ricercatori russi e italiani che hanno partecipato alla realizzazione di questa monografia indagano le condizioni in cui i nuovi media hanno fatto il loro ingresso nel contesto russo, il loro influsso su quelli tradizionali e sulle forme di interazione verbale e non verbale che concernono la quotidianità dei russofoni.

(2021). La comunicazione nei mass media: l'esperienza russa [edited book - curatela]. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/193766

La comunicazione nei mass media: l'esperienza russa

Visinoni, Alessandra Elisa
2021-01-01

Abstract

The Russian Federation represents a socio-cultural reality, in some ways, still little known in Italy but which is now an object of growing interest, in consideration of the news and the consolidation of economic and cultural relations between the two countries. This volume contributes to satisfying this curiosity through the analysis of one of the most complex and fascinating aspects of Russian reality (and, in general, of modern societies), namely communication in traditional and digital media. Thanks to a multidisciplinary approach, based on the use of tools typical of media linguistics, semiotics, cultural studies and sociology, the Russian and Italian researchers who participated in the creation of this monograph investigate the conditions in which new media have entered the Russian context, their influence on traditional ones and on the forms of verbal and non-verbal interaction that concern everyday life of Russian speakers.
curatela (libro)
2021
Visinoni, Alessandra Elisa
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
MASS MEDIA RUSSI_ Sommario.pdf

Solo gestori di archivio

Versione: cover/index - copertina/indice
Licenza: Licenza default Aisberg
Dimensione del file 100.73 kB
Formato Adobe PDF
100.73 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/193766
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact