The course of the research shown in this work had the aim to observe and investigate complex and contemporaries processes such as the "birth", even in Italy, both of a second generation of immigration and of an increasing digitalization. The intent of the work, moreover, is to try to get the relationships and the deep interrelationships between them. The peculiarity and the complexity of these observed processes has instead a methodological reflection which can therefore be considered one of the focus of the research itself.

Il percorso di ricerca illustrato nel presente lavoro si è posto l’obiettivo, di osservare ed indagare processi complessi e contemporanei quali la "nascita", anche in Italia, di una seconda generazione dell’immigrazione e di una crescente digitalizzazione, cercando di coglierne le relazioni e le profonde interconnessioni. La peculiarità e la complessità dei processi osservati ha stimolato una riflessione metodologica che può pertanto essere considerata uno dei focus centrali della ricerca stessa.

(2013). Natives e Immigrants: generazioni che generano. Verso una scuola di “seconda generazione” come pratica inclusiva [doctoral thesis - tesi di dottorato]. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/28633

Natives e Immigrants: generazioni che generano. Verso una scuola di “seconda generazione” come pratica inclusiva

SOLI, Francesca
2013-03-04

Abstract

The course of the research shown in this work had the aim to observe and investigate complex and contemporaries processes such as the "birth", even in Italy, both of a second generation of immigration and of an increasing digitalization. The intent of the work, moreover, is to try to get the relationships and the deep interrelationships between them. The peculiarity and the complexity of these observed processes has instead a methodological reflection which can therefore be considered one of the focus of the research itself.
4-mar-2013
24
2010/2011
SCIENZE PEDAGOGICHE
FORNASA, WALTER
Soli, Francesca
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
Francesca Soli_Tesi Dottorato.pdf

accesso aperto

Descrizione: other - altro
Dimensione del file 1.69 MB
Formato Adobe PDF
1.69 MB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/28633
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact