Addressing gender education topic by a sociological perspective asks to understand the complexity of dynamics involved; through a socio-constructivist analysis of children cultural products and gender categories; the following paper analytically crosses sociocultural, educative and identity dimensions, linking together gender dichotomy with violence, power and normalisation themes.
Affrontare il tema dell’educazione ai generi da una prospettiva sociologica chiede di cogliere la complessità delle dinamiche messe in gioco; attraverso un’analisi socio-costruttivista dei prodotti culturali rivolti all’infanzia e delle categorie genere, il presente contributo incrocia analiticamente dimensione socioculturale, educativa e identitaria, connettendo la dicotomia di genere con i temi della violenza, del potere e della normalizzazione.
(2017). L’educazione ai generi da una prospettiva sociologica [journal article - articolo]. In INFANZIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/107413
L’educazione ai generi da una prospettiva sociologica
Ottaviano, Cristiana;
2017-01-01
Abstract
Addressing gender education topic by a sociological perspective asks to understand the complexity of dynamics involved; through a socio-constructivist analysis of children cultural products and gender categories; the following paper analytically crosses sociocultural, educative and identity dimensions, linking together gender dichotomy with violence, power and normalisation themes.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Infanzia 2017_Ottaviano.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
8.22 MB
Formato
Adobe PDF
|
8.22 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo