In the discussion we discuss the white jobs, a professional category that represents a potential employment for the future. These professionals, who originally came up to meet patients' care needs, are now transforming their job even in relation to the social needs that emerge in the population. At the same time, political and economic issues arise, centering on the issue of how to train professionals who will become future white jobs. Can an educational perspective, which is attentive to the individual, put at the heart the professional and the patient, and not transfom operators and patients into “objects” of intervention?
Nella trattazione si discute dei white job, una categoria professionale che rappresenta un potenziale occupazionale per il futuro. Questi professionisti che originariamente nascono per occuparsi dei bisogni di cura delle persone si trovano oggi a trasformare la propria professione anche in relazione alle necessità sociali che emergono nella popolazione. Contemporaneamente sorgono questioni di ordine politico ed economico che rimettono al centro il problema di come formare i professionisti che diventeranno i futuri white job. Potrà una prospettiva pedagogica attenta alla persona mettere al centro il professionista e il suo assistito e non trasformare operatori e pazienti in “oggetti" di intervento?
(2017). 2. L'ambito socio-sanitario [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/118606
2. L'ambito socio-sanitario
Galbusera, Barbara
2017-01-01
Abstract
In the discussion we discuss the white jobs, a professional category that represents a potential employment for the future. These professionals, who originally came up to meet patients' care needs, are now transforming their job even in relation to the social needs that emerge in the population. At the same time, political and economic issues arise, centering on the issue of how to train professionals who will become future white jobs. Can an educational perspective, which is attentive to the individual, put at the heart the professional and the patient, and not transfom operators and patients into “objects” of intervention?File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
bg.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
782.02 kB
Formato
Adobe PDF
|
782.02 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo