On the basis of the theories of the Art Nouveau movement, specifically that one of Henry van de Velde on the concept he formulated "deblaiment d'art" (the purification of the art), from the late 19th century developed the tendency to simplification of art forms. This also involved the arts as the graphic design of posters. With their vividness and immediacy of representation they have laid the foundations of modern advertising communication.
Sulla scorta delle teorie dell'Art Nouveau, specificamente quella di Henry van de Velde relativa al concetto da lui formulato di "deblaiment d'art" (purificazione dell'arte), si sviluppò dalla fine del XIX secolo la tendenza alla semplifcazione delle forme artistiche. Ciò coinvolse anche le arti minori come la grafica dei menifesti che con la loro icasticità e immediatezza di rappresentazione hanno posto le basi della moderna comunicazione pubbllicitaria.
(2017). "Uproshchenie v iskusstve" kak kommunikativnaya strategiya plakatov epokhi Ar Nuvo . Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/119168
"Uproshchenie v iskusstve" kak kommunikativnaya strategiya plakatov epokhi Ar Nuvo
Persi, Ugo
2017-01-01
Abstract
On the basis of the theories of the Art Nouveau movement, specifically that one of Henry van de Velde on the concept he formulated "deblaiment d'art" (the purification of the art), from the late 19th century developed the tendency to simplification of art forms. This also involved the arts as the graphic design of posters. With their vividness and immediacy of representation they have laid the foundations of modern advertising communication.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
U. PERSI ARTISTIC TEXT.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
6.84 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.84 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo