Primary and pre-primary teacher’s initial education and training is a strategic focus for a country’s development prospect, as generally highlighted on international scale. It is a powerful personal pedagogical opportunity as well as a social responsibility as training can also be a personal self-education chance when organized in an integrated way. This essay is clearly showing the way University of Bergamo has taken on this challenge and what it is putting in place as answers in terms of work-based learning paradigma: academic procedures, organization and educational side.
La formazione dell’insegnante di scuola dell’infanzia e primaria è, come sottolineato a livello internazionale, uno snodo strategico per le prospettive di sviluppo di un Paese. Oltre che una responsabilità sociale, è anche una potente opportunità pedagogica personale in quanto la preparazione alla professione può essere, se impostata in modo integrato, occasione di autoformazione della persona. Il contributo presenta come l’Università degli Studi di Bergamo abbia accolto questa sfida e quali risposte di carattere ordinamentale, organizzativo e didattico, riassumibili nel paradigma dell’alternanza formativa, stia mettendo in campo.
(2018). Primary and pre-primary teacher initial education and training in Bergamo in the European context: feature and challenges / La formazione dell’insegnante di scuola dell’infanzia e primaria a Bergamo nel quadro del contesto europeo: peculiarità e sfide [journal article - articolo]. In FORM@RE. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/121915
Primary and pre-primary teacher initial education and training in Bergamo in the European context: feature and challenges / La formazione dell’insegnante di scuola dell’infanzia e primaria a Bergamo nel quadro del contesto europeo: peculiarità e sfide
Casaschi, Cristina
2018-04-01
Abstract
Primary and pre-primary teacher’s initial education and training is a strategic focus for a country’s development prospect, as generally highlighted on international scale. It is a powerful personal pedagogical opportunity as well as a social responsibility as training can also be a personal self-education chance when organized in an integrated way. This essay is clearly showing the way University of Bergamo has taken on this challenge and what it is putting in place as answers in terms of work-based learning paradigma: academic procedures, organization and educational side.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Casaschi Form@re 2018 22586-49074-1-PB.pdf
accesso aperto
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Creative commons
Dimensione del file
358.85 kB
Formato
Adobe PDF
|
358.85 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo