This article aims to propose a distinction between educational ideas and training, between what characterizes these ideas as objects of investigation of the pedagogy. A distinction that allows to indicate some differences that, through a analytic process, can be emphasized between the two terms, without producing a separation which would only result in the rupture of the unity of educational and training processes studied.
Questo articolo si pone la finalità di proporre una distinzione tra le idee di educazione e formazione, tra ciò che caratterizza queste idee come oggetti di indagine della pedagogia. Una distinzione che consente di indicare alcune differenze che, attraverso un processo analitico, possono essere sottolineate tra i due termini, senza produrre una separazione che avrebbe come conseguenza solo la rottura dell’unitarietà dei processi educativi e formativi studiati.
(2019). Il movimento alternato di educazione e formazione. Spunti per non gerarchizzare le due idee [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/148218
Il movimento alternato di educazione e formazione. Spunti per non gerarchizzare le due idee
Potestio, Andrea
2019-01-01
Abstract
This article aims to propose a distinction between educational ideas and training, between what characterizes these ideas as objects of investigation of the pedagogy. A distinction that allows to indicate some differences that, through a analytic process, can be emphasized between the two terms, without producing a separation which would only result in the rupture of the unity of educational and training processes studied.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
NSr-Potestio-Educazione-2019.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
477.04 kB
Formato
Adobe PDF
|
477.04 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo