The text analyzes verbal and visual strategies in Max Ernst's collage novels, La Femme 100 Têtes and Une Semaine de Bonté, in relation to the imagery of nineteenth-century French Roman noir. The analysis aims to demonstrate how the visual mechanisms of fear are reworked in Ernst's works, starting from heterogeneous materials.

(2019). "Inventaire de l'effroi" dans les romans-collages de Max Ernst / L'"inventario del terrore" nei romanzi-collage di Max Ernst . Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/158112

"Inventaire de l'effroi" dans les romans-collages de Max Ernst / L'"inventario del terrore" nei romanzi-collage di Max Ernst

Zucchinali, Andrea
2019-01-01

Abstract

The text analyzes verbal and visual strategies in Max Ernst's collage novels, La Femme 100 Têtes and Une Semaine de Bonté, in relation to the imagery of nineteenth-century French Roman noir. The analysis aims to demonstrate how the visual mechanisms of fear are reworked in Ernst's works, starting from heterogeneous materials.
2019
Zucchinali, Andrea
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
Zucchinali Inventaire de l'effroi.pdf

Solo gestori di archivio

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Licenza default Aisberg
Dimensione del file 4.02 MB
Formato Adobe PDF
4.02 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/158112
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact