Space is a system of signs and meanings: it’s a silent language. Space is a dynamic subject of education. The construction of the individual and collective identities takes shape in places. The article illustrates how the memory of places is a reconstructive, imaginative and active process.
Lo spazio è un sistema di segni e significati: un linguaggio silenzioso. Lo spazio è un soggetto educativo dinamico. La costruzione dell'identità degli individui e delle comunità avviene nei luoghi. Il testo illustra come la memoria dei luoghi sia un processo ricostruttivo, immaginativo, attivo.
(2020). Architetture della memoria. Per una pedagogia dei luoghi [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/165862
Architetture della memoria. Per una pedagogia dei luoghi
Lazzarini, Anna
2020-01-01
Abstract
Space is a system of signs and meanings: it’s a silent language. Space is a dynamic subject of education. The construction of the individual and collective identities takes shape in places. The article illustrates how the memory of places is a reconstructive, imaginative and active process.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Lazzarini_Spazio_NS_2.2020.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
489.59 kB
Formato
Adobe PDF
|
489.59 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo