This essay will explore organ transplantation as a symbolic strategy for the implicit iconoclasm inscribed in the cinematic montage and reconfiguration of the human body, tracing the artistic practice of division and reconnection of images back to the recycling statuary in ancient Rome

(2013). Il cinema e il trapianto iconoclasta delle immagini [journal article - articolo]. In AGALMA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/170248

Il cinema e il trapianto iconoclasta delle immagini

Damiani, Sara
2013-01-01

Abstract

This essay will explore organ transplantation as a symbolic strategy for the implicit iconoclasm inscribed in the cinematic montage and reconfiguration of the human body, tracing the artistic practice of division and reconnection of images back to the recycling statuary in ancient Rome
articolo
2013
Damiani, Sara
(2013). Il cinema e il trapianto iconoclasta delle immagini [journal article - articolo]. In AGALMA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/170248
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
agalma_damiani.pdf

Solo gestori di archivio

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Licenza default Aisberg
Dimensione del file 4.39 MB
Formato Adobe PDF
4.39 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/170248
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact