The book chapter draws a reflection upon the methodological guidelines concerning museum education for adolescentes (mainly in art museums). Some sub-methodologies, such as peer education and the "education to citizenship" are analysed through case-studies.
(2018). Gli adolescenti e il diritto di scoprire che cos’è un museo (e perché li riguarda) . Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/181430
Gli adolescenti e il diritto di scoprire che cos’è un museo (e perché li riguarda)
Cimoli, Anna Chiara;
2018-01-01
Abstract
The book chapter draws a reflection upon the methodological guidelines concerning museum education for adolescentes (mainly in art museums). Some sub-methodologies, such as peer education and the "education to citizenship" are analysed through case-studies.File allegato/i alla scheda:
File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
CIMOLI ZUCCOLI_2018_Pratiche_didattiche_Estratto_95-104.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
753.42 kB
Formato
Adobe PDF
|
753.42 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo