The essay reviews the peripheries as physical places, but also as interior and intimate spaces, in which the border becomes a frontier, that is the threshold and place of crossings. Human and social regeneration is a theme of social pedagogy because it captures the dimension of accompanying the process of rebirth, awakening, and renewal of people, communities, and places of life.
Il saggio rivede le periferie come luoghi fisici, ma anche come spazi interiori e intimi, nei quali il confine diviene frontiera, ovvero soglia e luogo di attraversamenti. La rigenerazione umana e sociale è tema della pedagogia sociale, perché coglie la dimensione dell'accompagnare il processo di rinascita, risveglio e rinnovamento delle persone, delle comunità e dei luoghi di vita.
(2021). Periferie al centro: progetti di rigenerazione umana e sociale . Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/194018
Periferie al centro: progetti di rigenerazione umana e sociale
Crotti, Monica
2021-01-01
Abstract
The essay reviews the peripheries as physical places, but also as interior and intimate spaces, in which the border becomes a frontier, that is the threshold and place of crossings. Human and social regeneration is a theme of social pedagogy because it captures the dimension of accompanying the process of rebirth, awakening, and renewal of people, communities, and places of life.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Il bene comune.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
710.84 kB
Formato
Adobe PDF
|
710.84 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo