The purpose of this article is to underline, starting from the text by Giuseppe Bertagna The school at the time of Covid, the importance and the need, also exacerbated by the pandemic emergency, of a comparison, starting from the recognition of mutual similarities and differences, between the pedagogical and political perspectives for planning the school of the future.
Il fine di questo articolo è sottolineare, a partire dal testo di Giuseppe Bertagna La scuola al tempo del Covid, l’importanza e la necessità, acuita anche dall’emergenza pandemica, di un confronto, grazie al riconoscimento delle reciproche analogie e differenze, tra la prospettiva pedagogica e quella politica per la progettazione della scuola del futuro.
(2021). La scuola e il Covid. Una riflessione tra prospettiva pedagogica e politica [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/195856
La scuola e il Covid. Una riflessione tra prospettiva pedagogica e politica
Potestio, Andrea
2021-01-01
Abstract
The purpose of this article is to underline, starting from the text by Giuseppe Bertagna The school at the time of Covid, the importance and the need, also exacerbated by the pandemic emergency, of a comparison, starting from the recognition of mutual similarities and differences, between the pedagogical and political perspectives for planning the school of the future.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
NS-POTESTIO-covid-2021.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
731.83 kB
Formato
Adobe PDF
|
731.83 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo