This article analyzes strengths and weaknesses of the higher apprenticeship programme carried out by the University of Bergamo within the bachelor’s degree in educational sciences since the academic year 2017/2018. Starting from the voices of apprentices and tutors, a qualitative research tries to find out whether higher apprenticeship may be a good teaching strategy to enhance the principle of alternation between theory and practice in tertiary education.
L’articolo esplora punti di forza e criticità dei percorsi di apprendistato di terzo livello avviati dall’Università di Bergamo a partire dall’a.a. 2017/2018 nell’ambito del corso di laurea triennale in Scienze dell’educazione. La ricerca qualitativa consente, grazie alle testimonianze di apprendisti e tutor, di descrivere situazioni ed episodi di apprendimento e di mettere in evidenza come l’apprendistato di terzo livello, almeno potenzialmente, possa costituire un’ottima strategia didattica per realizzare il principio dell’alternanza formativa negli studi terziari.
(2021). L’apprendistato di terzo livello come strategia formativa per le società dopo il Covid [journal article - articolo]. In FORM@RE. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/201928
L’apprendistato di terzo livello come strategia formativa per le società dopo il Covid
Potestio, Andrea;Bertuletti, Paolo
2021-01-01
Abstract
This article analyzes strengths and weaknesses of the higher apprenticeship programme carried out by the University of Bergamo within the bachelor’s degree in educational sciences since the academic year 2017/2018. Starting from the voices of apprentices and tutors, a qualitative research tries to find out whether higher apprenticeship may be a good teaching strategy to enhance the principle of alternation between theory and practice in tertiary education.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
ARTICOLO-DEF.pdf
accesso aperto
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Creative commons
Dimensione del file
485.17 kB
Formato
Adobe PDF
|
485.17 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo