The author sees the teacher's initial training as a complex interweaving of teaching and disciplinary skills. He closely links teaching to the scientific aspects of the disciplines. He values the role of the teacher as a reflective professional and hopes for a close relationship between school and university, so that teaching becomes a shared research field between the two institutions. He proposes to strengthen the internship with the institution of an expert teacher who takes on the role of tutor.
L’autore vede la formazione iniziale del docente come un intreccio complesso di competenze didattiche e disciplinari. Lega strettamente la didattica agli aspetti scientifici delle discipline. Valorizza il ruolo del docente come professionista riflessivo e auspica uno stretto rapporto tra scuola e università, perché la didattica diventi terreno di ricerca condiviso tra le due istituzioni. Propone di rafforzare il tirocinio formativo con l’istituzione di un docente esperto che assuma la funzione di tutor.
(2022). La formazione del docente di italiano nelle nostre società complesse [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/206507
La formazione del docente di italiano nelle nostre società complesse
Cepparrone, Luigi
2022-01-01
Abstract
The author sees the teacher's initial training as a complex interweaving of teaching and disciplinary skills. He closely links teaching to the scientific aspects of the disciplines. He values the role of the teacher as a reflective professional and hopes for a close relationship between school and university, so that teaching becomes a shared research field between the two institutions. He proposes to strengthen the internship with the institution of an expert teacher who takes on the role of tutor.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Cepparrone Formazione docente d'italiano.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
175.05 kB
Formato
Adobe PDF
|
175.05 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo