The article analyzes critically the process which led to the production of new texts (labels, posters, flyers etc) at the Fondazione Querini Stampalia, Venice. It does so by taking into account the strong focus on queerness, the attention to gender and sexual orientation, the will to descrive silenced profiles int he Venetian history as well as in the history of the institution itself.

(2022). “C’è il ventaglio – e i rossori?”. Il processo di riscrittura delle didascalie alla Fondazione Querini Stampalia [contribution in web site - contributo in sito web]. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/230029

“C’è il ventaglio – e i rossori?”. Il processo di riscrittura delle didascalie alla Fondazione Querini Stampalia

Cimoli, Anna Chiara
2022-01-01

Abstract

The article analyzes critically the process which led to the production of new texts (labels, posters, flyers etc) at the Fondazione Querini Stampalia, Venice. It does so by taking into account the strong focus on queerness, the attention to gender and sexual orientation, the will to descrive silenced profiles int he Venetian history as well as in the history of the institution itself.
contributo in sito web
Contributo pubblicato sul sito web ad aggiornamento continuo AgCult Notiziario.
Cimoli, Anna Chiara
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
2022_CIMOLI_AgCult_ce-il-ventaglio-e-i-rossori_FQS.pdf

accesso aperto

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Licenza default Aisberg
Dimensione del file 1.46 MB
Formato Adobe PDF
1.46 MB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/230029
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact