The article analyzes critically the process which led to the production of new texts (labels, posters, flyers etc) at the Fondazione Querini Stampalia, Venice. It does so by taking into account the strong focus on queerness, the attention to gender and sexual orientation, the will to descrive silenced profiles int he Venetian history as well as in the history of the institution itself.
(2022). “C’è il ventaglio – e i rossori?”. Il processo di riscrittura delle didascalie alla Fondazione Querini Stampalia [contribution in web site - contributo in sito web]. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/230029
“C’è il ventaglio – e i rossori?”. Il processo di riscrittura delle didascalie alla Fondazione Querini Stampalia
Cimoli, Anna Chiara
2022-10-05
Abstract
The article analyzes critically the process which led to the production of new texts (labels, posters, flyers etc) at the Fondazione Querini Stampalia, Venice. It does so by taking into account the strong focus on queerness, the attention to gender and sexual orientation, the will to descrive silenced profiles int he Venetian history as well as in the history of the institution itself.File allegato/i alla scheda:
File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
2022_CIMOLI_AgCult_ce-il-ventaglio-e-i-rossori_FQS.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
1.46 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.46 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo