This essay proposes an interdisciplinary dialogue between pedagogy and architecture, starting from the terms "form" and "formation". The concept of innovation is then taken up in two areas of possible synergy between pedagogy and architecture: the spaces of school education and urban regeneration environments.
(2022). Educazione e spazio. Proposte di rigenerazione tra pedagogia e architettura . Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/232289
Educazione e spazio. Proposte di rigenerazione tra pedagogia e architettura
Crotti, Monica
2022-01-01
Abstract
This essay proposes an interdisciplinary dialogue between pedagogy and architecture, starting from the terms "form" and "formation". The concept of innovation is then taken up in two areas of possible synergy between pedagogy and architecture: the spaces of school education and urban regeneration environments.File allegato/i alla scheda:
File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Innovazione e spazio. Milani Nosari,Percorsi di innovazione.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
6.72 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.72 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo