The political rise of Cosimo I de ' Medici is marked by the introduction in ceremonial masked allegorical. In 1565 the most famous was the Masquerade of Iddei. of which there are three collections of drawings to investigate.Unpublished documents accrediting them to the painter Alessandro Allori. An unpublished manuscript returns the iconographic plan used by manufacturers and Embroiderers in the implementation of stage costumes.
L'ascesa politica di Cosimo I dei Medici è contrassegnata dall'introduzione nel sistema cerimoniale di mascherate allegoriche. Nel 1565 la più celebre fu la MAscherata degli Iddei, dei quali restano tre raccolte di disegni da indagare.Documenti inediti li accreditano al pittore Alessandro Allori. Un inedito manoscritto restituisce il piano iconografico, utilizzato da manufattori e ricamatori nell'esecuzione dei costumi scenici.
(2010). Le “mascherate sono metafore rappresentanti un concetto”. Iconologia e spettacolo prima del Ripa a Firenze (1545-1569) [conference presentation - intervento a convegno]. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/25553
Le “mascherate sono metafore rappresentanti un concetto”. Iconologia e spettacolo prima del Ripa a Firenze (1545-1569)
TESTAVERDE, Anna Maria
2010-01-01
Abstract
The political rise of Cosimo I de ' Medici is marked by the introduction in ceremonial masked allegorical. In 1565 the most famous was the Masquerade of Iddei. of which there are three collections of drawings to investigate.Unpublished documents accrediting them to the painter Alessandro Allori. An unpublished manuscript returns the iconographic plan used by manufacturers and Embroiderers in the implementation of stage costumes.Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo