The aim of this text is to underline the importance of the principle of alternating training as a dimension that allows to activate the potential of human beings, uniting in a balanced way the polarities that constitute them and which are often separated only due to cultural prejudices. In this way, it is possible to overcome the separative bias that reduces the polarity of concrete work and practice to an inferior dimension compared to reflection and study.
La finalità di questo testo è sottolineare l’importanza del principio di alternanza formativa come dimensione che consente di attivare le potenzialità degli esseri umani, unendo in modo equilibrato le polarità che li costituiscono e che, spesso, sono separate solo a causa di pregiudizi culturali. In questo modo, è possibile superare il pregiudizio separativo che riduce la polarità del lavoro concreto e della pratica a una dimensione inferiore rispetto alla riflessione e allo studio.
(2023). Linee per una pedagogia del lavoro: riflessioni, spunti e proposte [journal article - articolo]. In CULTURA PEDAGOGICA E SCENARI EDUCATIVI. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/256149
Linee per una pedagogia del lavoro: riflessioni, spunti e proposte
Potestio, Andrea
2023-01-01
Abstract
The aim of this text is to underline the importance of the principle of alternating training as a dimension that allows to activate the potential of human beings, uniting in a balanced way the polarities that constitute them and which are often separated only due to cultural prejudices. In this way, it is possible to overcome the separative bias that reduces the polarity of concrete work and practice to an inferior dimension compared to reflection and study.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Potestio-articolo-DEF.pdf
accesso aperto
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Creative commons
Dimensione del file
1.02 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.02 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo