The tools and the power of Web 2.0 are evolving. Companies, organizations and institutions are approaching this world to promote their products and to talk about themselves, and so the tourism industry. The aim of the volume is to outline how tourism industry are pursuing this approach, what are the ways to do it at its best and the potential that Web 2.0 makes available to them.
Gli strumenti e le potenzialità del Web 2.0 sono in costante evoluzione. Le aziende, le organizzazioni e le istituzioni di ogni settore si stanno avvicinando a questo mondo per promuovere i propri prodotti e per far parlare di sé, e così anche il settore turistico. L'obiettivo del volume è delineare come gli operatori del settore - in modo particolare quelli delle destinazioni - stiano portando avanti questo approccio, quali siano le modalità per sfruttare gli strumenti in modo efficace e le potenzialità che il Web 2.0 mette loro a disposizione.
Facebook in tourism: destinazioni turistiche e Social Network
GARIBALDI, Roberta;
2011-01-01
Abstract
The tools and the power of Web 2.0 are evolving. Companies, organizations and institutions are approaching this world to promote their products and to talk about themselves, and so the tourism industry. The aim of the volume is to outline how tourism industry are pursuing this approach, what are the ways to do it at its best and the potential that Web 2.0 makes available to them.File | Dimensione del file | Formato | |
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