The essay explores social inclusion by focusing on the notion of a person as a 'house of liberty' (Mounier, 1949, p. 64) and the connection between diversity and otherness. The goal of the pedagogical gaze is to make an educational commitment for the formation of each and every one, in a framework of proximity that prioritizes welcome and common humanity.

Il saggio riflette sull'inclusione sociale partendo dal concetto di persona come "focolare di libertà" (Mounier, 1949, p. 64) e dalla relazione tra diversità e alterità. Lo sguardo pedagogico si spinge quindi a divenire un impegno educativo per la formazione di tutti e ciascuno, in un quadro di prossimità, che sposta il punto focale in direzione di un contesto attento all'accoglienza e alla comune umanità.

(2024). La pedagogia generale e l'inclusività della pedagogia . Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/264049

La pedagogia generale e l'inclusività della pedagogia

Crotti, Monica
2024-01-01

Abstract

The essay explores social inclusion by focusing on the notion of a person as a 'house of liberty' (Mounier, 1949, p. 64) and the connection between diversity and otherness. The goal of the pedagogical gaze is to make an educational commitment for the formation of each and every one, in a framework of proximity that prioritizes welcome and common humanity.
2024
Crotti, Monica
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
Saggio volume Bertagna.pdf

Solo gestori di archivio

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Licenza default Aisberg
Dimensione del file 5.64 MB
Formato Adobe PDF
5.64 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/264049
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact