The essay explores social inclusion by focusing on the notion of a person as a 'house of liberty' (Mounier, 1949, p. 64) and the connection between diversity and otherness. The goal of the pedagogical gaze is to make an educational commitment for the formation of each and every one, in a framework of proximity that prioritizes welcome and common humanity.
Il saggio riflette sull'inclusione sociale partendo dal concetto di persona come "focolare di libertà" (Mounier, 1949, p. 64) e dalla relazione tra diversità e alterità. Lo sguardo pedagogico si spinge quindi a divenire un impegno educativo per la formazione di tutti e ciascuno, in un quadro di prossimità, che sposta il punto focale in direzione di un contesto attento all'accoglienza e alla comune umanità.
(2024). La pedagogia generale e l'inclusività della pedagogia . Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/264049
La pedagogia generale e l'inclusività della pedagogia
Crotti, Monica
2024-01-01
Abstract
The essay explores social inclusion by focusing on the notion of a person as a 'house of liberty' (Mounier, 1949, p. 64) and the connection between diversity and otherness. The goal of the pedagogical gaze is to make an educational commitment for the formation of each and every one, in a framework of proximity that prioritizes welcome and common humanity.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Saggio volume Bertagna.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
5.64 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.64 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo