This contribution analyses the most recent studies of Prof. Victoria Marsick of Teachers College, Columbia University of New York on Informal Learning, Incidental Learning, Action learning, as well as on the influence of the complexity on education and learning. These studies are particularly important in this post Covid society to understand human action.

In questo contributo sono stati ripresi gli studi più recenti della Prof.ssa Victoria Marsick del Teachers College della Columbia University di New York sull'apprendimento informale, incidentale, sull'Action Learning e sulla complessità, che risultano particolarmente utili ed efficaci per l'agire umano e professionale nella società post Covid.

(2024). La complessità che influenza l'agire . Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/272580

La complessità che influenza l'agire

Spennati, Stefano
2024-01-01

Abstract

This contribution analyses the most recent studies of Prof. Victoria Marsick of Teachers College, Columbia University of New York on Informal Learning, Incidental Learning, Action learning, as well as on the influence of the complexity on education and learning. These studies are particularly important in this post Covid society to understand human action.
2024
Spennati, Stefano
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
La complessità che influenza l_agire.pdf

Solo gestori di archivio

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Licenza default Aisberg
Dimensione del file 7.04 MB
Formato Adobe PDF
7.04 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/272580
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact