The WHO recommends 60 minutes of physical activity (PA). Physical education teachers must encourage sedentary individuals to engage in PA and promote its continuity. 266 middle school students were evaluated for two years with anthropometric measurements, physical fitness. The results showed that students have different zone of proximal development, and the educational project must be personalized. Artificial intelligence can help in analyzing the student's personal data.

(2024). Artificial intelligence in personalizing physical education: a two-year study = L'intelligenza artificiale nella personalizzazione dell'educazione fisica: uno studio di due anni [journal article - articolo]. In GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/273270

Artificial intelligence in personalizing physical education: a two-year study = L'intelligenza artificiale nella personalizzazione dell'educazione fisica: uno studio di due anni

Cudicio, Alessandro;Sangalli, Silvia;Borgogni, Antonio
2024-01-01

Abstract

The WHO recommends 60 minutes of physical activity (PA). Physical education teachers must encourage sedentary individuals to engage in PA and promote its continuity. 266 middle school students were evaluated for two years with anthropometric measurements, physical fitness. The results showed that students have different zone of proximal development, and the educational project must be personalized. Artificial intelligence can help in analyzing the student's personal data.
articolo
2024
Cudicio, Alessandro; Sangalli, Silvia; Lucaccioni, Lara; Borgogni, Antonio
(2024). Artificial intelligence in personalizing physical education: a two-year study = L'intelligenza artificiale nella personalizzazione dell'educazione fisica: uno studio di due anni [journal article - articolo]. In GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/273270
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
Cudicio et. al. REN 2024.pdf

accesso aperto

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Creative commons
Dimensione del file 452.47 kB
Formato Adobe PDF
452.47 kB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/273270
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact