Total Physical Response (TPR) is a language teaching method that integrates action and speech, emphasizing the importance of motor response for effective learning. Based primarily on reception, TPR follows the language acquisition model and focuses on motor functions without the pressure of producing immediate linguistic results. TPR can be used for vocabulary acquisition, routines, and effective communication. It is flexible and adaptable to different learning styles. TPR also increases student engagement and motivation. In conclusion, the implementation of TPR can make language learning more natural and inclusive, reducing stress and respecting students' individual pace
Il Total Physical Response (TPR) è un metodo di insegnamento linguistico che integra azione e parola, sottolineando l'importanza della risposta motoria per un apprendimento efficace. Basandosi sulle funzioni ricettive, il TPR si attaglia alla teoria dell'input comprensibile di Krashen (1982) concentrandosi sulle funzioni motorie senza la pressione di produrre risultati linguistici immediati. Il TPR può essere impiegato per l’acquisizione di vocaboli, routine, e comunicazione efficace. È flessibile e adattabile a diversi stili di apprendimento. Il TPR aumenta inoltre il coinvolgimento e la motivazione degli studenti. In conclusione, l'implementazione del TPR può rendere l'apprendimento linguistico più naturale e inclusivo, riducendo lo stress e rispettando i tempi individuali degli studenti
(2024). Dall’azione alla parola con il metodo Total Physical Response (TPR) = From action to speech with Total Physical Response (TPR) [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/288812
Dall’azione alla parola con il metodo Total Physical Response (TPR) = From action to speech with Total Physical Response (TPR)
Adami, Valentina;Lovecchio, Nicola
2024-01-01
Abstract
Total Physical Response (TPR) is a language teaching method that integrates action and speech, emphasizing the importance of motor response for effective learning. Based primarily on reception, TPR follows the language acquisition model and focuses on motor functions without the pressure of producing immediate linguistic results. TPR can be used for vocabulary acquisition, routines, and effective communication. It is flexible and adaptable to different learning styles. TPR also increases student engagement and motivation. In conclusion, the implementation of TPR can make language learning more natural and inclusive, reducing stress and respecting students' individual paceFile | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Lovecchio TPR 2024.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
1.84 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.84 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo