The group of experimenter teachers of Pietralba was born in 1948 as an initiative of Marco Agosti and Vittorino Chizzolini, the two editors of «Scuola Italiana Moderna». Agosti’s theory of «scuola integrale» represented for many years the breeding ground of a pedagogy of person, that inspired a new way of teaching and renewed the Italian pedagogical debate. In particular, it expressed an original form of Activism interpreted according to Christian principles.

(2014). Permanenze e discontinuità dell’attivismo nelle idee di educazione e scuola discusse nei primi convegni di Pietralba [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/30544

Permanenze e discontinuità dell’attivismo nelle idee di educazione e scuola discusse nei primi convegni di Pietralba

SCAGLIA, Evelina
2014-01-01

Abstract

The group of experimenter teachers of Pietralba was born in 1948 as an initiative of Marco Agosti and Vittorino Chizzolini, the two editors of «Scuola Italiana Moderna». Agosti’s theory of «scuola integrale» represented for many years the breeding ground of a pedagogy of person, that inspired a new way of teaching and renewed the Italian pedagogical debate. In particular, it expressed an original form of Activism interpreted according to Christian principles.
journal article - articolo
2014
Scaglia, Evelina
(2014). Permanenze e discontinuità dell’attivismo nelle idee di educazione e scuola discusse nei primi convegni di Pietralba [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/30544
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
Pietralba 1.pdf

accesso aperto

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Creative commons
Dimensione del file 522.08 kB
Formato Adobe PDF
522.08 kB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/30544
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact