The group of experimenter teachers of Pietralba was born in 1948 as an initiative of Marco Agosti and Vittorino Chizzolini, the two editors of «Scuola Italiana Moderna». Agosti’s theory of «scuola integrale» represented for many years the breeding ground of a pedagogy of person, that inspired a new way of teaching and renewed the Italian pedagogical debate. In particular, it expressed an original form of Activism interpreted according to Christian principles.
(2014). Permanenze e discontinuità dell’attivismo nelle idee di educazione e scuola discusse nei primi convegni di Pietralba [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/30544
Permanenze e discontinuità dell’attivismo nelle idee di educazione e scuola discusse nei primi convegni di Pietralba
SCAGLIA, Evelina
2014-01-01
Abstract
The group of experimenter teachers of Pietralba was born in 1948 as an initiative of Marco Agosti and Vittorino Chizzolini, the two editors of «Scuola Italiana Moderna». Agosti’s theory of «scuola integrale» represented for many years the breeding ground of a pedagogy of person, that inspired a new way of teaching and renewed the Italian pedagogical debate. In particular, it expressed an original form of Activism interpreted according to Christian principles.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Pietralba 1.pdf
accesso aperto
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Creative commons
Dimensione del file
522.08 kB
Formato
Adobe PDF
|
522.08 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo