The paper describes the role of the construct of the input in L2 teaching theory as it has changed in the last decades. The main differences between the input enhancement approach and the focus on form approach have been identified. Possible benefits between the results on the role of the input in spontaneous SLA and in classroom teaching are described in the paper.
Il contributo illustra i cambiamenti che nel corso degli ultimi decenni si sono verificati riguardo al costrutto dell'input nella didattica delle seconde lingue; ci si sofferma in particolare sulla differenza tra Focus on Form e potenziamento dell'input; si gettano le basi per stabilire punti di contatto su questo tema tra la glottodidattica e la linguistica acquisizionale.
Strutturazione, percezione, elaborazione dell’input per la L2: un’introduzione
VALENTINI, Ada
2016-01-01
Abstract
The paper describes the role of the construct of the input in L2 teaching theory as it has changed in the last decades. The main differences between the input enhancement approach and the focus on form approach have been identified. Possible benefits between the results on the role of the input in spontaneous SLA and in classroom teaching are described in the paper.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
pp 1-24_CIS Bergamo_def (1).pdf
accesso aperto
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
691.96 kB
Formato
Adobe PDF
|
691.96 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Valentini autorizzazione.pdf
Solo gestori di archivio
Descrizione: autorizzazione editore
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
257.81 kB
Formato
Adobe PDF
|
257.81 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo