Scorri Afferenza Dipartimento di Scienze Umane e Sociali
The SuperB Silicon Vertex Tracker
2012-01-01 Vitale, L.; Comotti, Daniele; Manghisoni, Massimo; Re, Valerio; Traversi, Gianluca; Fabbri, L.; Gabrielli, Andrea; Giorgi, F.; Pellegrini, Giuseppe Iginio; Sbarra, C.; Semprini, N.; Valentinetti, S.; Villa, M.; Zoccoli, A.; Berra, A.; Lietti, D.; Prest, M.; Bevan, A.; Wilson, F.; Beck, G.; Morris, J.; Gannaway, F.; Cenci, R.; Bombelli, L.; Citterio, M.; Coelli, S.; Fiorini, C.; Liberali, V.; Monti, M.; Nasri, B.; Neri, N.; Palombo, F.; Stabile, A.; Balestri, G.; Batignani, G.; Bernardelli, A.; Bettarini, S.; Bosi, F.; Casarosa, G.; Ceccanti, M.; Forti, F.; Giorgi, M. A.; Lusiani, A.; Mammini, P.; Morsani, F.; Oberhof, B.; Paoloni, E.; Perez, A.; Petrignani, G; Profeti, A.; Rizzo, G.; Soldani, A.; Walsh, J.; Gaioni, Luigi; Manazza, A.; Quartieri, Emanuele; Ratti, L.; Zucca, Stefano; DALLA BETTA, G. F.; Fontana, G.; Pancheri, Lucio; Povoli, M.; Verzellesi, G.; Bosisio, L.; Lanceri, L.; Rashevskaya, I.; Guarnieri, Stella Chiara
Support for the Forensic DNA Database and Public Safety Concerns: An Exploratory Study
2017-01-01 Pivetti, Monica; Caggiano, Antonella; Cieri, Filippo; DI BATTISTA, Silvia; Berti, Chiara
Supportare la transizione all’adultità degli studenti con disturbi dello spettro autistico: indicazioni per la progettazione e l’azione didattica
2023-01-01 Giraldo, Mabel; Sacchi, Fabio; Bianquin, Nicole
Supportare le competenze valutative degli insegnanti in servizio. Primi esiti di un’indagine pilota
2023-01-01 Agrati, Laura Sara
Supporting Children’s Second-order Recursive Thinking and Advanced ToM Abilities: A Training Study
2021-01-01 Bianco, Federica; Lombardi, E.; Lecce, S.; Marchetti, A.; Massaro, D.; Valle, A.; Castelli, Ilaria
Supporting mentalizing in primary school children: the effects of thoughts in mind project for children (TiM-C) on metacognition, emotion regulation and theory of mind
2022-01-01 Lombardi, Elisabetta; Valle, Annalisa; Bianco, Federica; Castelli, Ilaria; Massaro, Davide; Marchetti, Antonella
Supporting Play for the Sake of Play of Children with Disabilities
2018-03-01 Besio, Serenella
Supporting the role of soccer youth sector coaches: an experience at AC Milan
2011-01-01 Scaratti, Giuseppe; Pasolini, Silvia
Supporting the Switch to Teaching International Classes in Tertiary Education
2018-01-01 Costa, Francesca Giuseppina; Murphy, Amanda
Supporting through Words and Gestures: a Comparison of Mentor and Student-Teacher
2010-01-01 Agrati, Laura Sara; Laneve, Cosimo; Gemma, Chiara
Supramodality effects in visual and haptic spatial processes
2008-01-01 Cattaneo, Zaira; Vecchi, Tomaso
Surfing on fitness landscapes: A boost on optimization by fourier surrogate modeling
2020-01-01 Manzoni, L.; Papetti, D. M.; Cazzaniga, Paolo; Spolaor, Simone; Mauri, Giancarlo; Besozzi, D.; Nobile, M. S.
A Survey of English-Medium Instruction in Italian Higher Education
2013-01-01 Costa, Francesca Giuseppina; Coleman, James
A Survey of English-medium instruction in Italian Higher Education. An updated perspective from 2012 to 2015
2017-01-01 Broggini, Susanna; Costa, Francesca Giuseppina
Surviving the virus
2021-01-01 Barbetta, Pietro
Surviving the Virus. The Decline of the Individual and the Collective Subject
2020-06-13 Barbetta, Pietro
Survivre au virus. Le déclin de l'individu et le sujet collectif
2020-01-01 Barbetta, Pietro
The sustainability of intensive care: satisfaction and trust as critical levers
2023-01-01 Ivaldi, Silvia; Gambirasio, Maddalena
Svezia: alla ricerca di un apprendistato più vicino a imprese e territori
2015-01-01 Magni, Francesco Emmanuele; Feltre, Giordano
Sviluppare un ’efficace progettualità all’interno dei nuovi Dipartimenti. Fra verticalizzazione del processo decisionale e raccordi con il territorio
2017-01-01 Besio, Serenella
Data di pubblicazione | Titolo | Autore/i | Tipologia | Documento allegato |
---|---|---|---|---|
1-gen-2012 | The SuperB Silicon Vertex Tracker | Vitale, L.; Comotti, Daniele; Manghisoni, Massimo; Re, Valerio; Traversi, Gianluca; Fabbri, L.; Gabrielli, Andrea; Giorgi, F.; Pellegrini, Giuseppe Iginio; Sbarra, C.; Semprini, N.; Valentinetti, S.; Villa, M.; Zoccoli, A.; Berra, A.; Lietti, D.; Prest, M.; Bevan, A.; Wilson, F.; Beck, G.; Morris, J.; Gannaway, F.; Cenci, R.; Bombelli, L.; Citterio, M.; Coelli, S.; Fiorini, C.; Liberali, V.; Monti, M.; Nasri, B.; Neri, N.; Palombo, F.; Stabile, A.; Balestri, G.; Batignani, G.; Bernardelli, A.; Bettarini, S.; Bosi, F.; Casarosa, G.; Ceccanti, M.; Forti, F.; Giorgi, M. A.; Lusiani, A.; Mammini, P.; Morsani, F.; Oberhof, B.; Paoloni, E.; Perez, A.; Petrignani, G; Profeti, A.; Rizzo, G.; Soldani, A.; Walsh, J.; Gaioni, Luigi; Manazza, A.; Quartieri, Emanuele; Ratti, L.; Zucca, Stefano; DALLA BETTA, G. F.; Fontana, G.; Pancheri, Lucio; Povoli, M.; Verzellesi, G.; Bosisio, L.; Lanceri, L.; Rashevskaya, I.; Guarnieri, Stella Chiara | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2017 | Support for the Forensic DNA Database and Public Safety Concerns: An Exploratory Study | Pivetti, Monica; Caggiano, Antonella; Cieri, Filippo; DI BATTISTA, Silvia; Berti, Chiara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2023 | Supportare la transizione all’adultità degli studenti con disturbi dello spettro autistico: indicazioni per la progettazione e l’azione didattica | Giraldo, Mabel; Sacchi, Fabio; Bianquin, Nicole | 1.2 Contributi in volume - Book chapters::1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays | |
1-gen-2023 | Supportare le competenze valutative degli insegnanti in servizio. Primi esiti di un’indagine pilota | Agrati, Laura Sara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2021 | Supporting Children’s Second-order Recursive Thinking and Advanced ToM Abilities: A Training Study | Bianco, Federica; Lombardi, E.; Lecce, S.; Marchetti, A.; Massaro, D.; Valle, A.; Castelli, Ilaria | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2022 | Supporting mentalizing in primary school children: the effects of thoughts in mind project for children (TiM-C) on metacognition, emotion regulation and theory of mind | Lombardi, Elisabetta; Valle, Annalisa; Bianco, Federica; Castelli, Ilaria; Massaro, Davide; Marchetti, Antonella | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-mar-2018 | Supporting Play for the Sake of Play of Children with Disabilities | Besio, Serenella | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2011 | Supporting the role of soccer youth sector coaches: an experience at AC Milan | Scaratti, Giuseppe; Pasolini, Silvia | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.02 Abstract in atti di convegno - Conference abstracts | |
1-gen-2018 | Supporting the Switch to Teaching International Classes in Tertiary Education | Costa, Francesca Giuseppina; Murphy, Amanda | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2010 | Supporting through Words and Gestures: a Comparison of Mentor and Student-Teacher | Agrati, Laura Sara; Laneve, Cosimo; Gemma, Chiara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2008 | Supramodality effects in visual and haptic spatial processes | Cattaneo, Zaira; Vecchi, Tomaso | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2020 | Surfing on fitness landscapes: A boost on optimization by fourier surrogate modeling | Manzoni, L.; Papetti, D. M.; Cazzaniga, Paolo; Spolaor, Simone; Mauri, Giancarlo; Besozzi, D.; Nobile, M. S. | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2013 | A Survey of English-Medium Instruction in Italian Higher Education | Costa, Francesca Giuseppina; Coleman, James | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2017 | A Survey of English-medium instruction in Italian Higher Education. An updated perspective from 2012 to 2015 | Broggini, Susanna; Costa, Francesca Giuseppina | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2021 | Surviving the virus | Barbetta, Pietro | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
13-giu-2020 | Surviving the Virus. The Decline of the Individual and the Collective Subject | Barbetta, Pietro | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2020 | Survivre au virus. Le déclin de l'individu et le sujet collectif | Barbetta, Pietro | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2023 | The sustainability of intensive care: satisfaction and trust as critical levers | Ivaldi, Silvia; Gambirasio, Maddalena | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2015 | Svezia: alla ricerca di un apprendistato più vicino a imprese e territori | Magni, Francesco Emmanuele; Feltre, Giordano | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2017 | Sviluppare un ’efficace progettualità all’interno dei nuovi Dipartimenti. Fra verticalizzazione del processo decisionale e raccordi con il territorio | Besio, Serenella | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile