The work describes an exploratory and intrinsic case study conducted on an in-service training pilot program realized between 2021 and 2022 as part of a survey-training that involved 22 teachers from the same school in the Bergamo district. After the methods of data collection and analysis regarding the knowledge and skills of the teachers involved, the first results are presented in terms of learnings (wider choice of strategies and tools for observing learning events) and program monitoring (limits of the classic model of 'goalbased' training programs and possible openness to ‘responsive’ approaches).
Il lavoro descrive lo studio di caso esplorativo condotto su un programma-pilota di formazione in servizio sulle competenze valutative realizzato tra il 2021 e il 2022 nell’ambito dell’indagine-formazione che ha coinvolto 22 docenti del medesimo istituto scolastico nella provincia di Bergamo. Dopo le modalità di raccolta e analisi dei dati, vengono presentati i primi esiti sul piano degli apprendimenti (più ampia scelta di strategie e strumenti per l’osservazione delle manifestazioni di apprendimento) e del monitoraggio del programma (limiti del modello classico dei programmi di formazione ‘goalbased’ e possibile apertura ad approcci ‘responsive’).
(2023). Supportare le competenze valutative degli insegnanti in servizio. Primi esiti di un’indagine pilota [journal article - articolo]. In LLL. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/251990
Supportare le competenze valutative degli insegnanti in servizio. Primi esiti di un’indagine pilota
Agrati, Laura Sara
2023-01-01
Abstract
The work describes an exploratory and intrinsic case study conducted on an in-service training pilot program realized between 2021 and 2022 as part of a survey-training that involved 22 teachers from the same school in the Bergamo district. After the methods of data collection and analysis regarding the knowledge and skills of the teachers involved, the first results are presented in terms of learnings (wider choice of strategies and tools for observing learning events) and program monitoring (limits of the classic model of 'goalbased' training programs and possible openness to ‘responsive’ approaches).File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Agrati LLL 2023.pdf
accesso aperto
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Creative commons
Dimensione del file
730.28 kB
Formato
Adobe PDF
|
730.28 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo