GIBERTI, Chiara
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.364
NA - Nord America 628
AS - Asia 53
SA - Sud America 8
OC - Oceania 3
AF - Africa 2
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 2.059
Nazione #
IT - Italia 656
US - Stati Uniti d'America 622
IE - Irlanda 442
FR - Francia 95
GB - Regno Unito 36
RU - Federazione Russa 29
PL - Polonia 22
DE - Germania 21
CN - Cina 15
CH - Svizzera 12
FI - Finlandia 9
ES - Italia 8
NO - Norvegia 8
IN - India 7
BE - Belgio 6
CA - Canada 5
ID - Indonesia 5
NL - Olanda 5
BR - Brasile 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
AU - Australia 3
CL - Cile 3
JO - Giordania 3
PH - Filippine 3
TH - Thailandia 3
TR - Turchia 3
AT - Austria 2
CZ - Repubblica Ceca 2
DK - Danimarca 2
GR - Grecia 2
JP - Giappone 2
PT - Portogallo 2
SA - Arabia Saudita 2
SG - Singapore 2
UA - Ucraina 2
VN - Vietnam 2
ZA - Sudafrica 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
CO - Colombia 1
EE - Estonia 1
HK - Hong Kong 1
IR - Iran 1
LT - Lituania 1
MT - Malta 1
MX - Messico 1
MY - Malesia 1
Totale 2.059
Città #
Dublin 429
Ashburn 77
Fairfield 73
Rome 50
Santa Cruz 48
Seattle 43
Milan 38
Dalmine 35
Houston 34
Woodbridge 34
Bergamo 31
Buffalo 28
Wilmington 23
Washington 21
Ann Arbor 20
Warsaw 20
Saint Petersburg 19
Southend 19
Cambridge 18
Chicago 16
Florence 13
Verona 13
Ferrara 11
Mountain View 10
Paris 10
Milpitas 9
Bolzano 8
Las Vegas 8
Palermo 8
San Diego 8
Boardman 7
Genoa 7
Shanghai 7
Trento 7
Turin 7
Bellinzona 6
Bruino 6
Dallas 6
Norwalk 6
Pescara 6
Albiolo 5
Helsinki 5
Los Angeles 5
Monza 5
Munich 5
Naples 5
Stezzano 5
Torino 5
Toronto 5
Albino 4
Bologna 4
Cinisello Balsamo 4
Genova 4
Jacksonville 4
Mumbai 4
Pettorazza Grimani 4
Reggio Emilia 4
Riva 4
Rock Hill 4
University Park 4
Bari 3
Brescia 3
Cagliari 3
Capaci 3
Castelleone 3
Clearwater 3
Council Bluffs 3
Forlì 3
Frosolone 3
Gallipoli 3
Henderson 3
La Massimina-Casal Lumbroso 3
Limena 3
Livorno 3
Nanjing 3
Padova 3
Parma 3
Potsdam 3
San Giuliano Milanese 3
Santiago 3
Sarnico 3
Scafati 3
Scranton 3
Spoltore 3
Suello 3
Taranto 3
Trieste 3
Acerra 2
Afragola 2
Albano Laziale 2
Arezzo 2
Asso 2
Basaluzzo 2
Beijing 2
Benevento 2
Boulder 2
Büdelsdorf 2
Cadelbosco 2
Caravaggio 2
Cebu City 2
Totale 1.435
Nome #
Uno strumento per analizzare l’impatto di una variazione nella formulazione di una domanda matematica, file e40f7b89-2ff5-afca-e053-6605fe0aeaf2 242
Gender differences in mathematics: from the international literature to the Italian situation, file e40f7b89-2ca2-afca-e053-6605fe0aeaf2 188
Didactic contract as a key to interpreting gender differences in maths, file e40f7b88-d158-afca-e053-6605fe0aeaf2 181
The Properties of Powers: Didactic Contract and Gender Gap, file e40f7b89-77b9-afca-e053-6605fe0aeaf2 151
A quantitative methodology for analyzing the impact of the formulation of a mathematical item on students learning assessment, file e40f7b89-2fe5-afca-e053-6605fe0aeaf2 145
The didactic contract to interpret some statistical evidence in mathematics standardized assessment tests, file e40f7b89-2c9c-afca-e053-6605fe0aeaf2 132
Valutare per comprendere le differenze di genere, file 89918527-07c8-4acf-bd62-05b1d55d0b18 114
L'impatto del gap linguistico nelle performance degli studenti madrelingua e non madrelingua italiana: dai risultati delle prove INVALSI al lavoro in classe, file e40f7b89-2ca0-afca-e053-6605fe0aeaf2 107
I costrutti di didattica della Matematica come chiave di lettura di alcune evidenze statistiche nelle prove INVALSI, file 653e2ead-3a1e-4278-8881-a6f9491cbd3c 92
Order of factors in multiplying decimal numbers and gender differences: a comparison of tasks, file e40f7b89-2feb-afca-e053-6605fe0aeaf2 75
Formulazione degli item matematici e strategie di soluzione: alcuni esempi da uno studio empirico condotto al grado 8, file e40f7b8b-0739-afca-e053-6605fe0aeaf2 71
Changing the Order of Factors Does Not Change the Product but Does Affect Students’ Answers, Especially Girls’ Answers, file e40f7b8a-7f0d-afca-e053-6605fe0aeaf2 70
Uno strumento per la rilevazione dei fattori metacognitivi basato sulle prove INVALSI, file e40f7b8a-ee96-afca-e053-6605fe0aeaf2 70
M@T.Abel 2020 Project: A Teacher training pathway during the Covid-19 health crisis in Italy, file e40f7b8a-d58c-afca-e053-6605fe0aeaf2 54
A Teacher Training Project to Promote Mathematics Laboratory During the COVID-19 Health Crisis in Italy, file e40f7b8a-e2cd-afca-e053-6605fe0aeaf2 49
Formulazione della domanda e funzionalità psicometrica: evidenze empiriche su un campione di studenti della terza secondaria di primo grado, file ab9365db-7d8e-4193-8aae-b923ba36bc66 45
Exploring students’ mathematical discussions in a multi-level hybrid learning environment, file e40f7b8b-350e-afca-e053-6605fe0aeaf2 42
An analysis of Differential Item Functioning on INVALSI tests, designed to explore gender gap in mathematical tasks, file e40f7b88-d156-afca-e053-6605fe0aeaf2 41
[Recensione a:] Sbaragli, S., & Franchini, E. (2022). Mateval. Valutazione didattica delle prove standardizzate di matematica. Dipartimento dell’educazione, della cultura e dello sport della Repubblica e Cantone Ticino. https://www.mateval.ch, file 21ec363b-7505-4b11-a3a7-7121956d723b 39
How much item formulations affect the probability of a correct answer? An experimental study, file e40f7b89-2fe9-afca-e053-6605fe0aeaf2 39
L’interpretazione del simbolo di uguaglianza nel primo ciclo d’istruzione = Interpreting the equality symbol in primary and middle schools, file e40f7b8b-1ac4-afca-e053-6605fe0aeaf2 38
The role of metaphors in interpreting students’ difficulties in operating with percentages: A mixed method study based on large scale assessment, file 9d7274cf-603c-47ff-9db4-26cb6db7c4de 30
Real tasks in Italian mathematics standardized assessment, file a813c6e3-0282-45fb-a32b-3c6930a634ba 29
Varia tu che covario anch’io. Riflessioni e progettazioni sul ragionamento covariazionale, file 30499174-c3b6-4778-b4b9-dc80b76f1465 6
What does it mean to “grasp the rectangle”? Organization of linguistic formulation and activation of argumentative processes in geometrical problems, file 13f5938c-47b5-48ae-8a1a-cef5141df4b3 5
Investigating foreign students’ disadvantage in mathematics: A mixed method analysis to identify features of items favouring native students, file 20cca365-a349-4c04-8524-b792e9ee4cb8 4
Il laboratorio di matematica nella didattica a distanza, file 86eac31d-4ccd-46c4-96d8-6827374b7ae5 3
Using online platforms to improve mathematical discussion, file e2e04ac1-92a4-4fbc-9fdb-58095fb3b136 3
“Ci deve essere qualche proprietà!” Proprietà delle potenze: contratto didattico e gender gap, file e40f7b89-2fe7-afca-e053-6605fe0aeaf2 3
Beyond text comprehension: exploring items’ characteristics and their effect on foreign students’ disadvantage in mathematics, file e40f7b89-9684-afca-e053-6605fe0aeaf2 3
Primitive model of partitive division: a replication of the Fischbein et al. study, file fded9501-973f-4e5c-b3cc-bef79226ec58 3
Il laboratorio di matematica durante e dopo l’emergenza COVID: alcune proposte per riprodurre le attività M@t.abel in chiave digitale, file 14a87506-5bc0-4b6d-bf2e-d51d704793d4 1
Mathematical discussion in problem solving activities supported by technology: An achievable goal in primary school, file 594c2e8c-d840-443d-84e1-b21fb0b545b7 1
Percentages versus Rasch estimates: alternative methodological strategies for replication studies in mathematics education, file 6d2d010a-11c9-486f-bc93-e82b97f9b5b4 1
AttivAzione. Laboratori di matematica per la scuola del primo ciclo, file 84f226ec-e60d-4697-99c4-bff477efb40d 1
An introduction to TWG21: Assessment in mathematics education, file 8945b778-957c-4ac6-93e9-d4c585ddde6f 1
Differenze di genere in matematica: l’importanza dei metodi misti per l’analisi didattica di prove standardizzate, file 8c802ab1-b7f6-4503-9a33-f33c39692b0c 1
Interpreting the gap between foreign and native speaker students in national standardised assessment, file afa2d8eb-bdd5-461a-9ce0-d9f45d268182 1
Lo studente non madrelingua italiana di fronte al testo delle prove INVALSI di italiano e matematica: dall’analisi dei dati a spunti di intervento, file e40f7b88-ecc5-afca-e053-6605fe0aeaf2 1
Didattica della matematica e PISA: strade percorse e nuovi sentieri da battere, file e40f7b88-ee52-afca-e053-6605fe0aeaf2 1
Differenze di genere e misconcezioni nell’operare con le percentuali: evidenze dalle prove INVALSI, file e40f7b89-2c9e-afca-e053-6605fe0aeaf2 1
Gender differences and didactic contract: analysis of two INVALSI tasks on powers properties, file e40f7b89-2fef-afca-e053-6605fe0aeaf2 1
Highlights on gender gap from Italian standardized assessment in mathematics, file e40f7b89-2ff1-afca-e053-6605fe0aeaf2 1
Mathematics educators are speaking about PISA, aren’t they?, file e40f7b89-2ff3-afca-e053-6605fe0aeaf2 1
Tra brevitas e secretum, note sui linguaggi cifrati, file e40f7b89-4864-afca-e053-6605fe0aeaf2 1
L'influenza del contesto sulla risoluzione dei problemi, file e40f7b8a-7f0b-afca-e053-6605fe0aeaf2 1
Contratto didattico nella scuola dell'Infanzia e Primaria: esperienze con alunni di cinque e otto anni, file e40f7b8a-b867-afca-e053-6605fe0aeaf2 1
Educazione matematica e differenze di genere: capire il presente per cambiare il futuro, file e40f7b8a-cb1f-afca-e053-6605fe0aeaf2 1
Totale 2.091
Categoria #
all - tutte 4.620
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 4.620


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020166 0 0 0 0 0 0 3 17 47 43 42 14
2020/2021375 6 42 23 21 77 53 27 34 32 19 24 17
2021/2022341 28 13 13 15 23 17 19 22 31 26 83 51
2022/2023366 17 11 68 52 17 19 20 30 31 45 34 22
2023/2024843 31 19 31 37 46 121 404 64 58 30 2 0
Totale 2.091