GIBERTI, Chiara
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.024
NA - Nord America 1.535
AS - Asia 1.044
SA - Sud America 180
AF - Africa 54
OC - Oceania 10
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 7.848
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.489
IE - Irlanda 1.315
GB - Regno Unito 881
IT - Italia 855
RU - Federazione Russa 671
SG - Singapore 516
PL - Polonia 507
NL - Olanda 389
CN - Cina 321
FR - Francia 180
BR - Brasile 138
DE - Germania 75
VN - Vietnam 74
ZA - Sudafrica 44
SE - Svezia 41
ID - Indonesia 35
CA - Canada 33
UA - Ucraina 24
FI - Finlandia 23
IN - India 17
KR - Corea 14
EC - Ecuador 13
CH - Svizzera 11
ES - Italia 11
AR - Argentina 10
AU - Australia 9
BD - Bangladesh 9
HK - Hong Kong 9
MX - Messico 8
OM - Oman 8
CL - Cile 7
NO - Norvegia 7
BE - Belgio 6
PH - Filippine 6
AT - Austria 5
JO - Giordania 5
BG - Bulgaria 4
JP - Giappone 4
MY - Malesia 4
PY - Paraguay 4
TR - Turchia 4
AL - Albania 3
HU - Ungheria 3
IQ - Iraq 3
KE - Kenya 3
LT - Lituania 3
PE - Perù 3
TN - Tunisia 3
UY - Uruguay 3
CR - Costa Rica 2
DK - Danimarca 2
EE - Estonia 2
IL - Israele 2
JM - Giamaica 2
MA - Marocco 2
PS - Palestinian Territory 2
TW - Taiwan 2
UZ - Uzbekistan 2
AZ - Azerbaigian 1
CO - Colombia 1
CZ - Repubblica Ceca 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EG - Egitto 1
EU - Europa 1
GR - Grecia 1
HR - Croazia 1
IR - Iran 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
NP - Nepal 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PK - Pakistan 1
PT - Portogallo 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
TH - Thailandia 1
TJ - Tagikistan 1
VE - Venezuela 1
Totale 7.848
Città #
Dublin 1.305
Southend 808
Warsaw 495
Ashburn 271
Singapore 266
Moscow 244
Hefei 121
Jacksonville 111
Princeton 98
Milan 90
Fairfield 81
Beijing 66
Boardman 57
Los Angeles 51
Rome 50
Wilmington 50
Washington 48
Johannesburg 40
Seattle 40
The Dalles 39
Woodbridge 37
Houston 33
Bologna 30
Santa Clara 28
Brescia 27
Toronto 26
Ho Chi Minh City 25
Jakarta 25
Buffalo 24
Cambridge 24
Redondo Beach 22
Ann Arbor 21
New York 20
Ogden 20
San Mateo 20
Bergamo 18
Turin 18
Bolzano 17
Andover 16
Dalmine 16
Frankfurt am Main 16
Ferrara 15
Hanoi 15
Munich 15
Redwood City 15
London 14
Seoul 14
Florence 13
Altamura 12
Amsterdam 11
Chandler 11
Lappeenranta 11
Portsmouth 11
Helsinki 10
Hong Kong 9
Lauterbourg 9
Pune 9
San Diego 9
Shanghai 9
São Paulo 9
Albiolo 8
Assago 8
Dallas 8
Muscat 8
Padova 8
Scafati 8
Chicago 7
Dong Ket 7
Guayaquil 7
Les Brenets 7
Manchester 7
Vertova 7
Brooklyn 6
Cembra 6
L’Aquila 6
Nanjing 6
Paris 6
Poplar 6
San Giuliano Milanese 6
Stockholm 6
Amman 5
Charlotte 5
Comun Nuovo 5
Daverio 5
Denver 5
Genoa 5
Guangzhou 5
Moglia 5
Naples 5
Palombara Sabina 5
Pico Rivera 5
Santiago 5
Stezzano 5
Bari 4
Boston 4
Brussels 4
Cascina 4
Castelleone 4
Chennai 4
Copertino 4
Totale 5.266
Nome #
Gender differences in mathematics: from the international literature to the Italian situation 344
An analysis of Differential Item Functioning on INVALSI tests, designed to explore gender gap in mathematical tasks 324
Didactic contract as a key to interpreting gender differences in maths 324
“Ci deve essere qualche proprietà!” Proprietà delle potenze: contratto didattico e gender gap 310
The didactic contract to interpret some statistical evidence in mathematics standardized assessment tests 244
A quantitative methodology for analyzing the impact of the formulation of a mathematical item on students learning assessment 236
The Properties of Powers: Didactic Contract and Gender Gap 234
L'impatto del gap linguistico nelle performance degli studenti madrelingua e non madrelingua italiana: dai risultati delle prove INVALSI al lavoro in classe 223
Uno strumento per analizzare l’impatto di una variazione nella formulazione di una domanda matematica 215
Order of factors in multiplying decimal numbers and gender differences: a comparison of tasks 214
How much item formulations affect the probability of a correct answer? An experimental study 192
Didattica della matematica e PISA: strade percorse e nuovi sentieri da battere 192
Highlights on gender gap from Italian standardized assessment in mathematics 189
Gender differences and didactic contract: analysis of two INVALSI tasks on powers properties 180
Contratto didattico nella scuola dell'Infanzia e Primaria: esperienze con alunni di cinque e otto anni 177
Beyond text comprehension: exploring items’ characteristics and their effect on foreign students’ disadvantage in mathematics 176
Differenze di genere e misconcezioni nell’operare con le percentuali: evidenze dalle prove INVALSI 168
Educazione matematica e differenze di genere: capire il presente per cambiare il futuro 166
AttivAzione. Laboratori di matematica per la scuola del primo ciclo 166
Exploring students’ mathematical discussions in a multi-level hybrid learning environment 165
Mathematics educators are speaking about PISA, aren’t they? 154
L’interpretazione del simbolo di uguaglianza nel primo ciclo d’istruzione = Interpreting the equality symbol in primary and middle schools 142
A Teacher Training Project to Promote Mathematics Laboratory During the COVID-19 Health Crisis in Italy 142
L'influenza del contesto sulla risoluzione dei problemi 139
Lo studente non madrelingua italiana di fronte al testo delle prove INVALSI di italiano e matematica: dall’analisi dei dati a spunti di intervento 137
The role of metaphors in interpreting students’ difficulties in operating with percentages: A mixed method study based on large scale assessment 135
Formulazione degli item matematici e strategie di soluzione: alcuni esempi da uno studio empirico condotto al grado 8 132
M@T.Abel 2020 Project: A Teacher training pathway during the Covid-19 health crisis in Italy 130
Valutare per comprendere le differenze di genere 129
Uno strumento per la rilevazione dei fattori metacognitivi basato sulle prove INVALSI 129
Changing the Order of Factors Does Not Change the Product but Does Affect Students’ Answers, Especially Girls’ Answers 127
Percentages versus Rasch estimates: alternative methodological strategies for replication studies in mathematics education 126
Using online platforms to improve mathematical discussion 125
Investigating foreign students’ disadvantage in mathematics: A mixed method analysis to identify features of items favouring native students 124
Tra brevitas e secretum, note sui linguaggi cifrati 124
Primitive model of partitive division: a replication of the Fischbein et al. study 122
[Recensione a:] Sbaragli, S., & Franchini, E. (2022). Mateval. Valutazione didattica delle prove standardizzate di matematica. Dipartimento dell’educazione, della cultura e dello sport della Repubblica e Cantone Ticino. https://www.mateval.ch 116
Differenze di genere in matematica: l’importanza dei metodi misti per l’analisi didattica di prove standardizzate 114
Real tasks in Italian mathematics standardized assessment 102
I costrutti di didattica della Matematica come chiave di lettura di alcune evidenze statistiche nelle prove INVALSI 101
Embodied instrumented covariation: a case study from primary school with the Tracer 100
Il laboratorio di matematica nella didattica a distanza 89
Il laboratorio di matematica durante e dopo l’emergenza COVID: alcune proposte per riprodurre le attività M@t.abel in chiave digitale 89
Formulazione della domanda e funzionalità psicometrica: evidenze empiriche su un campione di studenti della terza secondaria di primo grado 86
An introduction to TWG21: Assessment in mathematics education 84
Varia tu che covario anch’io. Riflessioni e progettazioni sul ragionamento covariazionale 83
Promuovere la discussione matematica attraverso Padlet 80
Il supporto della piattaforma digitale Padlet. Una nuova prospettiva per la discussione matematica in classe 78
Mathematical discussion in problem solving activities supported by technology: An achievable goal in primary school 78
Interpreting the gap between foreign and native speaker students in national standardised assessment 71
What does it mean to “grasp the rectangle”? Organization of linguistic formulation and activation of argumentative processes in geometrical problems 69
Orchestrating mathematical discussions with and through Padlet 66
Mathematical discussion in classrooms as a technologically-supported activity fostering participation and inclusion 59
Totale 8.021
Categoria #
all - tutte 29.701
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 29.701


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021813 0 0 0 0 0 100 116 113 145 155 153 31
2021/2022751 50 59 52 16 49 82 34 65 54 69 143 78
2022/2023540 117 54 82 61 40 33 10 37 37 29 32 8
2023/20241.835 36 68 45 55 68 332 978 113 44 14 22 60
2024/20251.949 80 140 203 227 97 36 19 54 225 465 242 161
2025/20261.259 142 121 269 276 427 24 0 0 0 0 0 0
Totale 8.021