GIBERTI, Chiara
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.610
NA - Nord America 1.320
AS - Asia 603
SA - Sud America 50
AF - Africa 45
OC - Oceania 9
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 6.638
Nazione #
IE - Irlanda 1.315
US - Stati Uniti d'America 1.281
GB - Regno Unito 863
IT - Italia 789
PL - Polonia 493
NL - Olanda 386
RU - Federazione Russa 377
SG - Singapore 300
CN - Cina 194
FR - Francia 178
DE - Germania 73
ZA - Sudafrica 42
BR - Brasile 37
SE - Svezia 37
CA - Canada 30
ID - Indonesia 28
FI - Finlandia 21
UA - Ucraina 21
IN - India 15
KR - Corea 14
CH - Svizzera 11
AU - Australia 8
OM - Oman 8
VN - Vietnam 8
ES - Italia 7
MX - Messico 7
NO - Norvegia 7
BE - Belgio 6
CL - Cile 6
HK - Hong Kong 6
PH - Filippine 6
AT - Austria 4
BD - Bangladesh 4
BG - Bulgaria 4
AL - Albania 3
EC - Ecuador 3
HU - Ungheria 3
JO - Giordania 3
AR - Argentina 2
DK - Danimarca 2
EE - Estonia 2
IL - Israele 2
JP - Giappone 2
KE - Kenya 2
LT - Lituania 2
MY - Malesia 2
TR - Turchia 2
TW - Taiwan 2
CO - Colombia 1
CR - Costa Rica 1
CZ - Repubblica Ceca 1
EU - Europa 1
GR - Grecia 1
HR - Croazia 1
IR - Iran 1
JM - Giamaica 1
LV - Lettonia 1
NP - Nepal 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PK - Pakistan 1
PT - Portogallo 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
TH - Thailandia 1
TJ - Tagikistan 1
TN - Tunisia 1
UZ - Uzbekistan 1
VE - Venezuela 1
Totale 6.638
Città #
Dublin 1.305
Southend 808
Warsaw 490
Ashburn 224
Singapore 179
Hefei 121
Jacksonville 110
Princeton 98
Fairfield 81
Milan 75
Moscow 65
Boardman 57
Wilmington 49
Washington 47
Rome 45
Seattle 40
Johannesburg 39
The Dalles 39
Woodbridge 37
Houston 32
Beijing 31
Bologna 29
Santa Clara 27
Jakarta 25
Toronto 25
Brescia 24
Cambridge 24
Ann Arbor 21
Ogden 20
San Mateo 20
Los Angeles 19
Bergamo 18
Turin 18
Bolzano 17
Andover 16
Dalmine 16
Frankfurt am Main 15
Munich 15
Redwood City 15
Seoul 14
Altamura 12
Chandler 11
Ferrara 11
Florence 11
London 11
Portsmouth 11
Amsterdam 10
Helsinki 10
Lappeenranta 9
Lauterbourg 9
Pune 9
San Diego 9
Albiolo 8
Muscat 8
Padova 8
Scafati 8
Dong Ket 7
Les Brenets 7
Shanghai 7
Vertova 7
Assago 6
Cembra 6
Hong Kong 6
L’Aquila 6
San Giuliano Milanese 6
Chicago 5
Comun Nuovo 5
Daverio 5
Moglia 5
Nanjing 5
Naples 5
New York 5
Palombara Sabina 5
Paris 5
Pico Rivera 5
Santiago 5
Bari 4
Brussels 4
Buffalo 4
Cascina 4
Castelleone 4
Charlotte 4
Chennai 4
Copertino 4
Council Bluffs 4
Genoa 4
Liberty 4
Ravenna 4
Sernaglia della Battaglia 4
Sofia 4
Stezzano 4
Trento 4
Vienna 4
Vinovo 4
Amman 3
Botshabelo 3
Bottanuco 3
Caserta 3
Cesano Maderno 3
Cesena 3
Totale 4.708
Nome #
Gender differences in mathematics: from the international literature to the Italian situation 328
Didactic contract as a key to interpreting gender differences in maths 308
An analysis of Differential Item Functioning on INVALSI tests, designed to explore gender gap in mathematical tasks 278
“Ci deve essere qualche proprietà!” Proprietà delle potenze: contratto didattico e gender gap 274
The didactic contract to interpret some statistical evidence in mathematics standardized assessment tests 232
A quantitative methodology for analyzing the impact of the formulation of a mathematical item on students learning assessment 222
The Properties of Powers: Didactic Contract and Gender Gap 220
Uno strumento per analizzare l’impatto di una variazione nella formulazione di una domanda matematica 202
Order of factors in multiplying decimal numbers and gender differences: a comparison of tasks 197
L'impatto del gap linguistico nelle performance degli studenti madrelingua e non madrelingua italiana: dai risultati delle prove INVALSI al lavoro in classe 190
How much item formulations affect the probability of a correct answer? An experimental study 178
Highlights on gender gap from Italian standardized assessment in mathematics 168
Gender differences and didactic contract: analysis of two INVALSI tasks on powers properties 163
Beyond text comprehension: exploring items’ characteristics and their effect on foreign students’ disadvantage in mathematics 155
Didattica della matematica e PISA: strade percorse e nuovi sentieri da battere 153
Differenze di genere e misconcezioni nell’operare con le percentuali: evidenze dalle prove INVALSI 144
Mathematics educators are speaking about PISA, aren’t they? 138
Contratto didattico nella scuola dell'Infanzia e Primaria: esperienze con alunni di cinque e otto anni 132
L'influenza del contesto sulla risoluzione dei problemi 127
Educazione matematica e differenze di genere: capire il presente per cambiare il futuro 127
Lo studente non madrelingua italiana di fronte al testo delle prove INVALSI di italiano e matematica: dall’analisi dei dati a spunti di intervento 125
AttivAzione. Laboratori di matematica per la scuola del primo ciclo 120
Formulazione degli item matematici e strategie di soluzione: alcuni esempi da uno studio empirico condotto al grado 8 119
Exploring students’ mathematical discussions in a multi-level hybrid learning environment 114
Tra brevitas e secretum, note sui linguaggi cifrati 113
M@T.Abel 2020 Project: A Teacher training pathway during the Covid-19 health crisis in Italy 111
Valutare per comprendere le differenze di genere 110
The role of metaphors in interpreting students’ difficulties in operating with percentages: A mixed method study based on large scale assessment 110
Changing the Order of Factors Does Not Change the Product but Does Affect Students’ Answers, Especially Girls’ Answers 110
Using online platforms to improve mathematical discussion 109
Primitive model of partitive division: a replication of the Fischbein et al. study 108
A Teacher Training Project to Promote Mathematics Laboratory During the COVID-19 Health Crisis in Italy 107
Uno strumento per la rilevazione dei fattori metacognitivi basato sulle prove INVALSI 100
L’interpretazione del simbolo di uguaglianza nel primo ciclo d’istruzione = Interpreting the equality symbol in primary and middle schools 100
Percentages versus Rasch estimates: alternative methodological strategies for replication studies in mathematics education 99
Investigating foreign students’ disadvantage in mathematics: A mixed method analysis to identify features of items favouring native students 98
[Recensione a:] Sbaragli, S., & Franchini, E. (2022). Mateval. Valutazione didattica delle prove standardizzate di matematica. Dipartimento dell’educazione, della cultura e dello sport della Repubblica e Cantone Ticino. https://www.mateval.ch 95
Differenze di genere in matematica: l’importanza dei metodi misti per l’analisi didattica di prove standardizzate 93
Real tasks in Italian mathematics standardized assessment 91
I costrutti di didattica della Matematica come chiave di lettura di alcune evidenze statistiche nelle prove INVALSI 86
Il laboratorio di matematica nella didattica a distanza 78
Formulazione della domanda e funzionalità psicometrica: evidenze empiriche su un campione di studenti della terza secondaria di primo grado 77
Embodied instrumented covariation: a case study from primary school with the Tracer 69
Il laboratorio di matematica durante e dopo l’emergenza COVID: alcune proposte per riprodurre le attività M@t.abel in chiave digitale 65
An introduction to TWG21: Assessment in mathematics education 62
Promuovere la discussione matematica attraverso Padlet 62
Varia tu che covario anch’io. Riflessioni e progettazioni sul ragionamento covariazionale 61
Mathematical discussion in problem solving activities supported by technology: An achievable goal in primary school 54
Il supporto della piattaforma digitale Padlet. Una nuova prospettiva per la discussione matematica in classe 52
What does it mean to “grasp the rectangle”? Organization of linguistic formulation and activation of argumentative processes in geometrical problems 51
Interpreting the gap between foreign and native speaker students in national standardised assessment 48
Mathematical discussion in classrooms as a technologically-supported activity fostering participation and inclusion 39
Orchestrating mathematical discussions with and through Padlet 39
Totale 6.811
Categoria #
all - tutte 25.501
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 25.501


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.266 64 86 78 77 148 100 116 113 145 155 153 31
2021/2022751 50 59 52 16 49 82 34 65 54 69 143 78
2022/2023540 117 54 82 61 40 33 10 37 37 29 32 8
2023/20241.835 36 68 45 55 68 332 978 113 44 14 22 60
2024/20251.949 80 140 203 227 97 36 19 54 225 465 242 161
2025/202649 49 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 6.811