GIBERTI, Chiara
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.524
NA - Nord America 883
AS - Asia 149
OC - Oceania 8
SA - Sud America 8
AF - Africa 3
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 4.576
Nazione #
IE - Irlanda 1.314
US - Stati Uniti d'America 857
GB - Regno Unito 841
IT - Italia 577
PL - Polonia 491
FR - Francia 153
CN - Cina 69
DE - Germania 36
SE - Svezia 35
SG - Singapore 25
CA - Canada 23
UA - Ucraina 21
KR - Corea 14
FI - Finlandia 12
CH - Svizzera 11
IN - India 10
OM - Oman 8
AU - Australia 7
VN - Vietnam 7
NO - Norvegia 6
PH - Filippine 6
CL - Cile 5
NL - Olanda 5
BG - Bulgaria 4
ID - Indonesia 4
AL - Albania 3
AT - Austria 3
ES - Italia 3
HU - Ungheria 3
MX - Messico 3
ZA - Sudafrica 3
BE - Belgio 2
BR - Brasile 2
DK - Danimarca 2
JP - Giappone 2
TW - Taiwan 2
EC - Ecuador 1
EU - Europa 1
GR - Grecia 1
IR - Iran 1
MY - Malesia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
RS - Serbia 1
Totale 4.576
Città #
Dublin 1.304
Southend 808
Warsaw 489
Jacksonville 110
Princeton 98
Fairfield 81
Ashburn 79
Wilmington 49
Washington 47
Milan 46
Seattle 39
Woodbridge 37
Houston 32
Beijing 31
Cambridge 24
Rome 23
Toronto 22
Ann Arbor 21
Ogden 20
San Mateo 20
Bergamo 18
Bologna 18
Andover 16
Turin 16
Redwood City 15
Dalmine 14
Seoul 14
Bolzano 13
Altamura 12
Chandler 11
Ferrara 11
Florence 10
San Diego 9
Albiolo 8
Boardman 8
London 8
Muscat 8
Pune 8
Scafati 8
Dong Ket 7
Les Brenets 7
Vertova 7
Cembra 6
Helsinki 6
San Giuliano Milanese 6
Shanghai 6
Comun Nuovo 5
Daverio 5
Lappeenranta 5
Moglia 5
Nanjing 5
Naples 5
Palombara Sabina 5
Pico Rivera 5
Santiago 5
Brescia 4
Castelleone 4
Genoa 4
Hefei 4
Liberty 4
Padova 4
Sernaglia della Battaglia 4
Sofia 4
Trento 4
Amsterdam 3
Botshabelo 3
Bottanuco 3
Cesena 3
Edgware 3
Haikou 3
Imola 3
Jinan 3
L’Aquila 3
Menlo Park 3
Monterrey 3
Napoli 3
Palermo 3
Perugia 3
Pesaro 3
Serra 3
Shenyang 3
Tirana 3
Torino 3
Vienna 3
Wuhan 3
Birmingham 2
Buffalo 2
Bussero 2
Cagliari 2
Campagnola Cremasca 2
Caprino Bergamasco 2
Casalnuovo di Napoli 2
Cascina 2
Castellanza 2
Cervia 2
Chengdu 2
Civitavecchia 2
Dunaújváros 2
Fondi 2
Guangzhou 2
Totale 3.824
Nome #
Gender differences in mathematics: from the international literature to the Italian situation 280
Didactic contract as a key to interpreting gender differences in maths 278
An analysis of Differential Item Functioning on INVALSI tests, designed to explore gender gap in mathematical tasks 251
“Ci deve essere qualche proprietà!” Proprietà delle potenze: contratto didattico e gender gap 208
The didactic contract to interpret some statistical evidence in mathematics standardized assessment tests 207
A quantitative methodology for analyzing the impact of the formulation of a mathematical item on students learning assessment 202
The Properties of Powers: Didactic Contract and Gender Gap 201
Uno strumento per analizzare l’impatto di una variazione nella formulazione di una domanda matematica 180
Order of factors in multiplying decimal numbers and gender differences: a comparison of tasks 176
L'impatto del gap linguistico nelle performance degli studenti madrelingua e non madrelingua italiana: dai risultati delle prove INVALSI al lavoro in classe 164
How much item formulations affect the probability of a correct answer? An experimental study 150
Gender differences and didactic contract: analysis of two INVALSI tasks on powers properties 142
Highlights on gender gap from Italian standardized assessment in mathematics 141
Didattica della matematica e PISA: strade percorse e nuovi sentieri da battere 123
Beyond text comprehension: exploring items’ characteristics and their effect on foreign students’ disadvantage in mathematics 123
Differenze di genere e misconcezioni nell’operare con le percentuali: evidenze dalle prove INVALSI 118
Mathematics educators are speaking about PISA, aren’t they? 111
Educazione matematica e differenze di genere: capire il presente per cambiare il futuro 107
Lo studente non madrelingua italiana di fronte al testo delle prove INVALSI di italiano e matematica: dall’analisi dei dati a spunti di intervento 102
Contratto didattico nella scuola dell'Infanzia e Primaria: esperienze con alunni di cinque e otto anni 99
L'influenza del contesto sulla risoluzione dei problemi 98
Tra brevitas e secretum, note sui linguaggi cifrati 91
M@T.Abel 2020 Project: A Teacher training pathway during the Covid-19 health crisis in Italy 83
L’interpretazione del simbolo di uguaglianza nel primo ciclo d’istruzione = Interpreting the equality symbol in primary and middle schools 78
Changing the Order of Factors Does Not Change the Product but Does Affect Students’ Answers, Especially Girls’ Answers 76
Exploring students’ mathematical discussions in a multi-level hybrid learning environment 73
Uno strumento per la rilevazione dei fattori metacognitivi basato sulle prove INVALSI 72
A Teacher Training Project to Promote Mathematics Laboratory During the COVID-19 Health Crisis in Italy 72
Using online platforms to improve mathematical discussion 71
Formulazione degli item matematici e strategie di soluzione: alcuni esempi da uno studio empirico condotto al grado 8 63
Primitive model of partitive division: a replication of the Fischbein et al. study 60
Valutare per comprendere le differenze di genere 54
Real tasks in Italian mathematics standardized assessment 54
The role of metaphors in interpreting students’ difficulties in operating with percentages: A mixed method study based on large scale assessment 51
I costrutti di didattica della Matematica come chiave di lettura di alcune evidenze statistiche nelle prove INVALSI 51
Percentages versus Rasch estimates: alternative methodological strategies for replication studies in mathematics education 49
Investigating foreign students’ disadvantage in mathematics: A mixed method analysis to identify features of items favouring native students 48
[Recensione a:] Sbaragli, S., & Franchini, E. (2022). Mateval. Valutazione didattica delle prove standardizzate di matematica. Dipartimento dell’educazione, della cultura e dello sport della Repubblica e Cantone Ticino. https://www.mateval.ch 48
Differenze di genere in matematica: l’importanza dei metodi misti per l’analisi didattica di prove standardizzate 45
Il laboratorio di matematica nella didattica a distanza 40
Formulazione della domanda e funzionalità psicometrica: evidenze empiriche su un campione di studenti della terza secondaria di primo grado 35
Il laboratorio di matematica durante e dopo l’emergenza COVID: alcune proposte per riprodurre le attività M@t.abel in chiave digitale 11
AttivAzione. Laboratori di matematica per la scuola del primo ciclo 10
Varia tu che covario anch’io. Riflessioni e progettazioni sul ragionamento covariazionale 9
What does it mean to “grasp the rectangle”? Organization of linguistic formulation and activation of argumentative processes in geometrical problems 8
An introduction to TWG21: Assessment in mathematics education 7
Mathematical discussion in problem solving activities supported by technology: An achievable goal in primary school 6
Interpreting the gap between foreign and native speaker students in national standardised assessment 6
Totale 4.732
Categoria #
all - tutte 15.530
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 15.530


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020421 0 0 0 0 0 0 5 49 131 77 95 64
2020/20211.266 64 86 78 77 148 100 116 113 145 155 153 31
2021/2022751 50 59 52 16 49 82 34 65 54 69 143 78
2022/2023540 117 54 82 61 40 33 10 37 37 29 32 8
2023/20241.754 36 68 45 55 68 332 978 113 44 14 1 0
Totale 4.732