GIBERTI, Chiara Statistiche
GIBERTI, Chiara
Dipartimento di Scienze Umane e Sociali
[Recensione a:] Sbaragli, S., & Franchini, E. (2022). Mateval. Valutazione didattica delle prove standardizzate di matematica. Dipartimento dell’educazione, della cultura e dello sport della Repubblica e Cantone Ticino. https://www.mateval.ch
2022-01-01 Giberti, Chiara
A quantitative methodology for analyzing the impact of the formulation of a mathematical item on students learning assessment
2018-01-01 Bolondi, Giorgio; Branchetti, Laura; Giberti, Chiara
A Teacher Training Project to Promote Mathematics Laboratory During the COVID-19 Health Crisis in Italy
2022-01-01 Giberti, Chiara
An analysis of Differential Item Functioning on INVALSI tests, designed to explore gender gap in mathematical tasks
2020-01-01 Cascella, C.; Giberti, C.; Bolondi, G.
Beyond text comprehension: exploring items’ characteristics and their effect on foreign students’ disadvantage in mathematics
2022-01-01 Cascella, Clelia; Giberti, Chiara
Bravi e brave in matematica, perché?
2019-01-01 Giberti, Chiara
Changing the Order of Factors Does Not Change the Product but Does Affect Students’ Answers, Especially Girls’ Answers
2021-01-01 Cascella, Clelia; Giberti, Chiara; Bolondi, Giorgio
Contratto didattico nella scuola dell'Infanzia e Primaria: esperienze con alunni di cinque e otto anni
2021-01-01 Cavalletti, Sofia; Bonzi, Simonetta; Giberti, Chiara
Didactic contract as a key to interpreting gender differences in maths
2018-01-01 Bolondi, Giorgio; Ferretti, Federica; Giberti, Chiara
Didattica della matematica e PISA: strade percorse e nuovi sentieri da battere
2016-01-01 Maffia, Andrea; Giberti, Chiara
Differenze di genere e misconcezioni nell’operare con le percentuali: evidenze dalle prove INVALSI
2018-01-01 Giberti, Chiara
Differenze di genere in matematica: l’importanza dei metodi misti per l’analisi didattica di prove standardizzate
2022-01-01 Giberti, Chiara; Bolondi, Giorgio
Educazione matematica e differenze di genere: capire il presente per cambiare il futuro
2021-01-01 Giberti, Chiara; Spagnolo, Camilla
Exploring students’ mathematical discussions in a multi-level hybrid learning environment
2022-01-01 Giberti, Chiara; Arzarello, Ferdinando; Bolondi, Giorgio; Demo, Heidrun
Formulazione degli item matematici e strategie di soluzione: alcuni esempi da uno studio empirico condotto al grado 8
2021-01-01 Bolondi, Giorgio; Cascella, Clelia; Giberti, Chiara
Formulazione della domanda e funzionalità psicometrica: evidenze empiriche su un campione di studenti della terza secondaria di primo grado
2020-01-01 Bolondi, Giorgio; Cascella, Clelia; Giberti, Chiara
Gender differences and didactic contract: analysis of two INVALSI tasks on powers properties
2016-01-01 Giberti, Chiara; Zivelonghi, Alessia; Bolondi, Giorgio
Gender differences in mathematics: from the international literature to the Italian situation
2019-01-01 Giberti, Chiara
Highlights on gender gap from Italian standardized assessment in mathematics
2017-01-01 Bolondi, Giorgio; Cascella, Clelia; Giberti, Chiara
How much item formulations affect the probability of a correct answer? An experimental study
2018-01-01 Bolondi, Giorgio; Cascella, Clelia; Giberti, Chiara
Data di pubblicazione | Titolo | Autore/i | Tipologia | Documento allegato |
---|---|---|---|---|
1-gen-2022 | [Recensione a:] Sbaragli, S., & Franchini, E. (2022). Mateval. Valutazione didattica delle prove standardizzate di matematica. Dipartimento dell’educazione, della cultura e dello sport della Repubblica e Cantone Ticino. https://www.mateval.ch | Giberti, Chiara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.02 Recensioni in rivista - Reviews | |
1-gen-2018 | A quantitative methodology for analyzing the impact of the formulation of a mathematical item on students learning assessment | Bolondi, Giorgio; Branchetti, Laura; Giberti, Chiara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2022 | A Teacher Training Project to Promote Mathematics Laboratory During the COVID-19 Health Crisis in Italy | Giberti, Chiara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2020 | An analysis of Differential Item Functioning on INVALSI tests, designed to explore gender gap in mathematical tasks | Cascella, C.; Giberti, C.; Bolondi, G. | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2022 | Beyond text comprehension: exploring items’ characteristics and their effect on foreign students’ disadvantage in mathematics | Cascella, Clelia; Giberti, Chiara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2019 | Bravi e brave in matematica, perché? | Giberti, Chiara | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2021 | Changing the Order of Factors Does Not Change the Product but Does Affect Students’ Answers, Especially Girls’ Answers | Cascella, Clelia; Giberti, Chiara; Bolondi, Giorgio | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2021 | Contratto didattico nella scuola dell'Infanzia e Primaria: esperienze con alunni di cinque e otto anni | Cavalletti, Sofia; Bonzi, Simonetta; Giberti, Chiara | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2018 | Didactic contract as a key to interpreting gender differences in maths | Bolondi, Giorgio; Ferretti, Federica; Giberti, Chiara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2016 | Didattica della matematica e PISA: strade percorse e nuovi sentieri da battere | Maffia, Andrea; Giberti, Chiara | 1.2 Contributi in volume - Book chapters::1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays | |
1-gen-2018 | Differenze di genere e misconcezioni nell’operare con le percentuali: evidenze dalle prove INVALSI | Giberti, Chiara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2022 | Differenze di genere in matematica: l’importanza dei metodi misti per l’analisi didattica di prove standardizzate | Giberti, Chiara; Bolondi, Giorgio | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2021 | Educazione matematica e differenze di genere: capire il presente per cambiare il futuro | Giberti, Chiara; Spagnolo, Camilla | 1.2 Contributi in volume - Book chapters::1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays | |
1-gen-2022 | Exploring students’ mathematical discussions in a multi-level hybrid learning environment | Giberti, Chiara; Arzarello, Ferdinando; Bolondi, Giorgio; Demo, Heidrun | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2021 | Formulazione degli item matematici e strategie di soluzione: alcuni esempi da uno studio empirico condotto al grado 8 | Bolondi, Giorgio; Cascella, Clelia; Giberti, Chiara | 1.2 Contributi in volume - Book chapters::1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays | |
1-gen-2020 | Formulazione della domanda e funzionalità psicometrica: evidenze empiriche su un campione di studenti della terza secondaria di primo grado | Bolondi, Giorgio; Cascella, Clelia; Giberti, Chiara | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2016 | Gender differences and didactic contract: analysis of two INVALSI tasks on powers properties | Giberti, Chiara; Zivelonghi, Alessia; Bolondi, Giorgio | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2019 | Gender differences in mathematics: from the international literature to the Italian situation | Giberti, Chiara | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2017 | Highlights on gender gap from Italian standardized assessment in mathematics | Bolondi, Giorgio; Cascella, Clelia; Giberti, Chiara | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2018 | How much item formulations affect the probability of a correct answer? An experimental study | Bolondi, Giorgio; Cascella, Clelia; Giberti, Chiara | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations |