GIBERTI, Chiara Statistiche

GIBERTI, Chiara  

Dipartimento di Scienze Umane e Sociali  

Mostra schede
Risultati 1 - 20 di 48 (tempo di esecuzione: 0.024 secondi).
Data di pubblicazione Titolo Autore/i Tipologia Documento allegato
1-gen-2023 An introduction to TWG21: Assessment in mathematics education Morselli, Francesca; Drüke-Noe, Christina; Giberti, Chiara; Kaplan-Can, Gözde; Rämö, Johanna 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
1-gen-2023 AttivAzione. Laboratori di matematica per la scuola del primo ciclo Castellini, Antonella; Giberti, Chiara; Lemmo, Alice; Maffia, Andrea 1.3 Libri - Books::1.3.09 Manuali - Handbooks
1-gen-2023 Differenze di genere in matematica: l’importanza dei metodi misti per l’analisi didattica di prove standardizzate Giberti, Chiara; Bolondi, Giorgio 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2023 Il laboratorio di matematica durante e dopo l’emergenza COVID: alcune proposte per riprodurre le attività M@t.abel in chiave digitale Barbero, Marta; Giberti, Chiara 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
1-gen-2023 Interpreting the gap between foreign and native speaker students in national standardised assessment Barbero, Marta; Cascella, Clelia; Giberti, Chiara; Viale, Matteo 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
1-gen-2023 Mathematical discussion in problem solving activities supported by technology: An achievable goal in primary school Cavalletti, Sofia; Manzoni, Veronica; Bolondi, Giorgio; Cazzaniga, Paolo; Giberti, Chiara 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
1-gen-2023 Percentages versus Rasch estimates: alternative methodological strategies for replication studies in mathematics education Cascella, Clelia; Giberti, Chiara; Maffia, Andrea 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2023 The role of metaphors in interpreting students’ difficulties in operating with percentages: A mixed method study based on large scale assessment Giberti, Chiara; Santi, George Richard Paul; Spagnolo, Camilla 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2023 Varia tu che covario anch’io. Riflessioni e progettazioni sul ragionamento covariazionale Bagossi, Sara; Beltramino, Silvia; Ferretti, Federica; Giberti, Chiara; Taranto, Eugenia 1.3 Libri - Books::1.3.01 Monografie o trattati scientifici - Books
1-gen-2023 What does it mean to “grasp the rectangle”? Organization of linguistic formulation and activation of argumentative processes in geometrical problems Bolondi, Giorgio; Branchetti, Laura; Cascella, Clelia; Giberti, Chiara 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2022 [Recensione a:] Sbaragli, S., & Franchini, E. (2022). Mateval. Valutazione didattica delle prove standardizzate di matematica. Dipartimento dell’educazione, della cultura e dello sport della Repubblica e Cantone Ticino. https://www.mateval.ch Giberti, Chiara 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.02 Recensioni in rivista - Reviews
1-gen-2022 A Teacher Training Project to Promote Mathematics Laboratory During the COVID-19 Health Crisis in Italy Giberti, Chiara 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2022 Beyond text comprehension: exploring items’ characteristics and their effect on foreign students’ disadvantage in mathematics Cascella, Clelia; Giberti, Chiara 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2022 Exploring students’ mathematical discussions in a multi-level hybrid learning environment Giberti, Chiara; Arzarello, Ferdinando; Bolondi, Giorgio; Demo, Heidrun 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2022 Investigating foreign students’ disadvantage in mathematics: A mixed method analysis to identify features of items favouring native students Cascella, Clelia; Giberti, Chiara; Viale, Matteo 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2022 Primitive model of partitive division: a replication of the Fischbein et al. study Giberti, Chiara; Maffia, Andrea 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2022 Real tasks in Italian mathematics standardized assessment Giberti, Chiara; Passarella, Simone 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
1-gen-2022 Using online platforms to improve mathematical discussion Giberti, Chiara; Arzarello, Ferdinando; Bolondi, Giorgio 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
1-gen-2022 Valutare per comprendere le differenze di genere Bonato, Francesca; Giberti, Chiara 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
1-gen-2021 Changing the Order of Factors Does Not Change the Product but Does Affect Students’ Answers, Especially Girls’ Answers Cascella, Clelia; Giberti, Chiara; Bolondi, Giorgio 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays