The contribution intervenes in the pedagogical debate by taking up and re-launching some questions related to the terms “education” and “training”. First of all, the author retraces the contributions collected in this dossier, emphasizing similarities and discontinuities with respect to a paradigmatic epistemological option assumed as a starting point; secondly, some open problems are identified, related not only to the terms “education” and “training”, but also to the term “instruction”.
Il contributo interviene nel dibattito pedagogico riprendendo e rilanciando alcune questioni relative ai termini “educazione” e “formazione”. L’autore innanzitutto ripercorre i contributi raccolti in questo dossier, sottolineando assonanze e discontinuità rispetto ad una opzione epistemologica paradigmatica che si assume come punto di partenza; in secondo luogo, si individuano alcuni problemi aperti, che riguardano non solo i termini “educazione” e “formazione”, ma anche quello di “istruzione”.
(2019). La pedagogia tra educazione e formazione. Le ragioni per proseguire un dibattito [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/144076
La pedagogia tra educazione e formazione. Le ragioni per proseguire un dibattito
Magni, Francesco
2019-01-01
Abstract
The contribution intervenes in the pedagogical debate by taking up and re-launching some questions related to the terms “education” and “training”. First of all, the author retraces the contributions collected in this dossier, emphasizing similarities and discontinuities with respect to a paradigmatic epistemological option assumed as a starting point; secondly, some open problems are identified, related not only to the terms “education” and “training”, but also to the term “instruction”.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
2019 NSR1 - educazione e formazione dibattito pagine 4 - 12.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
203.68 kB
Formato
Adobe PDF
|
203.68 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo