Educational institutions have been heavily involved in the Covid-19 global pandemic: schools and universities have faced a situation unprecedented and unexpected. In the midst of this worldwide crisis, the article aims to return to the fundamental questions about the authentic mission of university institutions, wondering which elements should be relaunched and which one should be abandoned because they have been overtaken by the course of history and can no longer be justified from a pedagogical point of view.
Le istituzioni educative sono state pesantemente coinvolte nella pandemia globale Covid-19: scuole e università hanno affrontato una situazione senza precedenti e inaspettata. Nel mezzo di questa crisi mondiale, l'articolo mira a tornare alle domande fondamentali sull'autentica missione delle istituzioni universitarie, chiedendosi quali elementi dovrebbero essere rilanciati e quali si debbano abbandonare perché sono ormai superati dagli eventi della storia e non possono più essere giustificati da un punto di vista pedagogico.
(2021). Ciò che è vivo e ciò che è morto dell’università. Prime riflessioni pedagogiche nel mezzo della pandemia globale [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/177702
Ciò che è vivo e ciò che è morto dell’università. Prime riflessioni pedagogiche nel mezzo della pandemia globale
Magni, Francesco
2021-01-01
Abstract
Educational institutions have been heavily involved in the Covid-19 global pandemic: schools and universities have faced a situation unprecedented and unexpected. In the midst of this worldwide crisis, the article aims to return to the fundamental questions about the authentic mission of university institutions, wondering which elements should be relaunched and which one should be abandoned because they have been overtaken by the course of history and can no longer be justified from a pedagogical point of view.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
2021 - Ciò che è vivo e ciò che è morto università - n. 33 FPL 2021 Magni.pdf
accesso aperto
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
369.35 kB
Formato
Adobe PDF
|
369.35 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo