Michael J. Sandel’s book, The Tyranny of Merit (2020) becomes an opportunity to focus on a debate that deeply involves every pedagogy of schools and every educational system that intends to be, and not just proclaim itself to be, a means to the end of the best possible educational and formative growth of every student in the society of our times.
Il testo di Michael J. Sandel, The Tyranny of Merit (2020) diventa l’occasione per fare il punto su un dibattito che coinvolge in profondità ogni pedagogia della scuola e ogni sistema di istruzione che intenda essere, e non soltanto proclamarsi, un mezzo per il fine della migliore crescita educativa e formativa possibile di ogni studente nella società che gli è dato vivere.
(2021). Il merito tra meritocrazia e meritorietà. Una rilettura pedagogica [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/190015
Il merito tra meritocrazia e meritorietà. Una rilettura pedagogica
Magni, Francesco
2021-01-01
Abstract
Michael J. Sandel’s book, The Tyranny of Merit (2020) becomes an opportunity to focus on a debate that deeply involves every pedagogy of schools and every educational system that intends to be, and not just proclaim itself to be, a means to the end of the best possible educational and formative growth of every student in the society of our times.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
NSR_1_2021_merito sandel - 106 - 120.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
407.4 kB
Formato
Adobe PDF
|
407.4 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo