The transformations experienced by schools and students in the years of the various lockdown have brought out new individual potentials towards the acquisition of technological skills. Italian students, thanks to the devices and multimedia programs offered by schools, in fact, have been able to understand the importance to govern a transformation of learning modalities which have made them more aware and protagonists. This can be consciously lived through a process of selfreflection. Teachers have a fundamental task: to guide students towards a naturally conscious but also creative learning, where the individual can be enriched thanks to the interaction within the peer group in the use of technologies.
Le trasformazioni vissute dalla scuola e dagli studenti negli anni dei diversi lockdown hanno fatto emergere nuove potenzialità individuali verso l'acquisizione di competenze di natura tecnologica. Gli studenti italiani, grazie all'ausilio di device e programmi multimediali offerti dalle scuole, infatti, hanno potuto comprendere l'importanza di riuscire a governare una trasformazione delle proprie modalità di apprendimento, che li ha resi più consapevoli e protagonisti e che, attraverso un processo di autoriflessione, può essere consapevolmente vissuta. Gli insegnanti hanno un compito fondamentale: quello di guidare gli studenti verso un apprendimento naturalmente consapevole ma anche creativo, dove la singola individualità può arricchirsi grazie all'interazione con il gruppo dei pari nell'uso delle tecnologie.
(2023). La didattica nel lockdown: l'emergere di nuove competenze [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/236770
La didattica nel lockdown: l'emergere di nuove competenze
Spennati, Stefano
2023-01-01
Abstract
The transformations experienced by schools and students in the years of the various lockdown have brought out new individual potentials towards the acquisition of technological skills. Italian students, thanks to the devices and multimedia programs offered by schools, in fact, have been able to understand the importance to govern a transformation of learning modalities which have made them more aware and protagonists. This can be consciously lived through a process of selfreflection. Teachers have a fundamental task: to guide students towards a naturally conscious but also creative learning, where the individual can be enriched thanks to the interaction within the peer group in the use of technologies.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Spennati+Febbraio+2023.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
3.76 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.76 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo