Promoting creativity in the adult is the aim of each researcher who operates in educational context. It is important to underline that not all the experiences bring about a change in the person but, at the same time, all the experiences determine and create the person. For this reason, the role of the researcher remains central in the evaluation of the lived experience, as well as of the expressed creativity.

Ricercare e promuovere la creatività nella persona adulta è l'obiettivo di ogni ricercatore in contesti educativi. Non tutte le esperienze determinano un cambiamento nella persona, ma tutte le esperienze determinano la persona.

(2021). Il ricercatore in ambito educativo e la valutazione della creatività [journal article - articolo]. In PROFESSIONE PEDAGOGISTA. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/236818

Il ricercatore in ambito educativo e la valutazione della creatività

Spennati, Stefano
2021-01-01

Abstract

Promoting creativity in the adult is the aim of each researcher who operates in educational context. It is important to underline that not all the experiences bring about a change in the person but, at the same time, all the experiences determine and create the person. For this reason, the role of the researcher remains central in the evaluation of the lived experience, as well as of the expressed creativity.
articolo
2021
Ricercare e promuovere la creatività nella persona adulta è l'obiettivo di ogni ricercatore in contesti educativi. Non tutte le esperienze determinano un cambiamento nella persona, ma tutte le esperienze determinano la persona.
Spennati, Stefano
(2021). Il ricercatore in ambito educativo e la valutazione della creatività [journal article - articolo]. In PROFESSIONE PEDAGOGISTA. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/236818
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
Spennati_Nov. 2021.pdf

Solo gestori di archivio

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Licenza default Aisberg
Dimensione del file 215.76 kB
Formato Adobe PDF
215.76 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/236818
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact