Instructors’ difficulties in judging whether linguistic material is suitable for their students' level seem to have been aggravated during the pandemic(Conti, 2021). In this situation, there is the risk of exposing learners to inappropriate input, which can be detrimental to language acquisition. The proposed solution, (modified-)elaborated input, is designed to increase comprehensibility without sacrificing the richness of authentic input, which is crucial for language acquisition (Long, 2015; 2020; O’Donnel, 2009; Yano, Long, & Ross, 1994). The features of elaborated input make its application beneficial in any kind of language course. In addition, in the context of online teaching, elaborated input can be a powerful tool to deal with the issue of input appropriateness. This work analyzes the theoretical underpinnings of elaborated and modified-elaborated input while providing a review of the existing empirical data supporting its effectiveness.

Durante la pandemia sono aumentate le difficoltà dei docenti nel giudicare l’adeguatezza materiale linguistico per il livello di com- petenza degli studenti (Conti, 2021). In questa situazione sussiste il rischio di esporre gli apprendenti a input inappropriato, iche può compromettere l’acquisizione linguistica. La soluzione proposta è l’input (modificato-)elaborato, concepito per aumentare la comprensibilità senza sacrificare la ricchezza propria dell’input autentico, fattore cruciale per l’acquisizione linguistica (Long, 2015, 2020; O’Donnel, 2009; Yano, Long, & Ross, 1994). Le caratteristiche dell’input elaborato rendono la sua applicazione auspicabile in qualsiasi corso di lingua. Inoltre, nel contesto dell’insegnamento a distanza, l’input elaborato può essere uno strumento efficace per far fronte ai problemi di appropriatezza dell’input. Il presente lavoro analizza le basi teoriche dell’input elaborato e dell’input modificato-elaborato fornendo allo stesso tempo una revisione dei dati empirici che ne supportano l’efficacia.

(2021). Optimal and appropriate input in a second language: the potential of elaborated input in distance and classroom learning. [journal article - articolo]. In E-JOURNALL. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/241153

Optimal and appropriate input in a second language: the potential of elaborated input in distance and classroom learning.

Borro, Ilaria;
2021-01-01

Abstract

Instructors’ difficulties in judging whether linguistic material is suitable for their students' level seem to have been aggravated during the pandemic(Conti, 2021). In this situation, there is the risk of exposing learners to inappropriate input, which can be detrimental to language acquisition. The proposed solution, (modified-)elaborated input, is designed to increase comprehensibility without sacrificing the richness of authentic input, which is crucial for language acquisition (Long, 2015; 2020; O’Donnel, 2009; Yano, Long, & Ross, 1994). The features of elaborated input make its application beneficial in any kind of language course. In addition, in the context of online teaching, elaborated input can be a powerful tool to deal with the issue of input appropriateness. This work analyzes the theoretical underpinnings of elaborated and modified-elaborated input while providing a review of the existing empirical data supporting its effectiveness.
articolo
2021
Durante la pandemia sono aumentate le difficoltà dei docenti nel giudicare l’adeguatezza materiale linguistico per il livello di com- petenza degli studenti (Conti, 2021). In questa situazione sussiste il rischio di esporre gli apprendenti a input inappropriato, iche può compromettere l’acquisizione linguistica. La soluzione proposta è l’input (modificato-)elaborato, concepito per aumentare la comprensibilità senza sacrificare la ricchezza propria dell’input autentico, fattore cruciale per l’acquisizione linguistica (Long, 2015, 2020; O’Donnel, 2009; Yano, Long, & Ross, 1994). Le caratteristiche dell’input elaborato rendono la sua applicazione auspicabile in qualsiasi corso di lingua. Inoltre, nel contesto dell’insegnamento a distanza, l’input elaborato può essere uno strumento efficace per far fronte ai problemi di appropriatezza dell’input. Il presente lavoro analizza le basi teoriche dell’input elaborato e dell’input modificato-elaborato fornendo allo stesso tempo una revisione dei dati empirici che ne supportano l’efficacia.
Borro, Ilaria; Scolaro, Silvia
(2021). Optimal and appropriate input in a second language: the potential of elaborated input in distance and classroom learning. [journal article - articolo]. In E-JOURNALL. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/241153
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
BorroScolaro_8.2.pdf

accesso aperto

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Creative commons
Dimensione del file 381 kB
Formato Adobe PDF
381 kB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/241153
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact