The chapter describes the methodologies, the process and the outcomes of en educational programme promoted by Goethe Institu Rom aimed at mediating a contemporary art exhibition centered on coloniual legacies in Europe in the XXIst Century.

(2023). Transcultural attentiveness: per la costruzione di una comunità intergenerazionale di interpretazione dei patrimoni coloniali . Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/260309

Transcultural attentiveness: per la costruzione di una comunità intergenerazionale di interpretazione dei patrimoni coloniali

Cimoli, Anna Chiara;
2023-01-01

Abstract

The chapter describes the methodologies, the process and the outcomes of en educational programme promoted by Goethe Institu Rom aimed at mediating a contemporary art exhibition centered on coloniual legacies in Europe in the XXIst Century.
2023
Cimoli, Anna Chiara; Gatta, Gianluca; Grechi, Giulia
File allegato/i alla scheda:
File Dimensione del file Formato  
2023_Cimoli_ANTIRAZZISMO E SCUOLE_estratto.pdf

accesso aperto

Versione: publisher's version - versione editoriale
Licenza: Creative commons
Dimensione del file 8.45 MB
Formato Adobe PDF
8.45 MB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10446/260309
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact