The curricular internship represents an opportunity for the student to experience, sometimes for the first time, the working reality inherent to his course of study. Addressing the pedagogical field, after a presentation of the formative value of the internship program, the contribution aims to reflect on the limitations and possibilities with which the trainee is called to confront. In addition, it will investigate the role that beauty, in the sense of a transformative and personally generative drive, plays in the development of all those skills, particularly narrative skills, that are the foundation of the professionalism of the future educator.
Il tirocinio curricolare universitario rappresenta per lo studente un’occasione che lo vede fare esperienza, a volte per la prima volta, della realtà lavorativa inerente al suo corso di studio. Trattando in particolare l’ambito pedagogico, dopo una presentazione del valore formativo del percorso di tirocinio, il contributo vuole riflettere su limiti e possibilità con cui il tirocinante è chiamato a confrontarsi. Inoltre, si indagherà il ruolo che la bellezza, intesa come spinta trasformativa e generativa personale, ricopre nello sviluppo di tutte quelle competenze, in particolare quella narrativa, che stanno alla base della professionalità del futuro educatore.
(2024). La bellezza nelle competenze educative: riflessioni a partire dai percorsi di tirocinio curricolare in area pedagogica [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/271834
La bellezza nelle competenze educative: riflessioni a partire dai percorsi di tirocinio curricolare in area pedagogica
Guerini, Ester
2024-01-01
Abstract
The curricular internship represents an opportunity for the student to experience, sometimes for the first time, the working reality inherent to his course of study. Addressing the pedagogical field, after a presentation of the formative value of the internship program, the contribution aims to reflect on the limitations and possibilities with which the trainee is called to confront. In addition, it will investigate the role that beauty, in the sense of a transformative and personally generative drive, plays in the development of all those skills, particularly narrative skills, that are the foundation of the professionalism of the future educator.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
Guerini_Nuova Secondaria 9-2024.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
3.22 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.22 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo