This paper, starting from the classic contributions of Dewey and Schön, wants to provide some food for thought to investigate the relationship between reflective thinking, work-based learning and initial teacher education, with special attention to the recent experience started in England called School Direct and the current proposals for reform of the Italian education system, starting from the Law no. 107/2015.
Il presente contributo, a partire dai classici contributi di Dewey e Schön, vuole fornire alcuni spunti di riflessione indagando il rapporto esistente tra riflessività, alternanza formativa e formazione iniziale dei docenti, con specifico riferimento alla recente esperienza avviata in Inghilterra denominata School Direct e alle attuali proposte di riforma del sistema italiano avanzate a partire dalla legge 107/2015.
(2016). L'alternanza formativa e l' "agire in modo riflessivo" nella formazione iniziale dei docenti [journal article - articolo]. In RICERCHE DI PSICOLOGIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/74382
L'alternanza formativa e l' "agire in modo riflessivo" nella formazione iniziale dei docenti
Magni, Francesco Emmanuele
2016-01-01
Abstract
This paper, starting from the classic contributions of Dewey and Schön, wants to provide some food for thought to investigate the relationship between reflective thinking, work-based learning and initial teacher education, with special attention to the recent experience started in England called School Direct and the current proposals for reform of the Italian education system, starting from the Law no. 107/2015.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
FORUM_RIFLESSIVITA_def-361-368-FM.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
215.22 kB
Formato
Adobe PDF
|
215.22 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo