The essay deals with the complexity of the concept of inclusion and inclusive pedagogy as a proposal for substantial change in teachers' pedagogical thinking, which produces an educational intentionality that can support the learning of all children, and to depart from the traditional approach of special pedagogy strongly individualized and focused on 'vulnerability'
Il saggio affronta la complessità del concetto di inclusione e di pedagogia inclusiva quale proposta di cambiamento sostanziale nel pensiero pedagogico degli insegnanti, in grado di produrre un’intenzionalità didattica che sappia supportare l’apprendimento di tutti i bambini, e di discostarsi dal tradizionale approccio della pedagogia speciale fortemente individualizzato e focalizzato sulla ‘vulnerabilità’
(2019). Il paradigma inclusivo fra approcci teorici, pratiche e corpi agiti [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/149303
Il paradigma inclusivo fra approcci teorici, pratiche e corpi agiti
Besio, Serenella;Bianquin, Nicole
2019-01-01
Abstract
The essay deals with the complexity of the concept of inclusion and inclusive pedagogy as a proposal for substantial change in teachers' pedagogical thinking, which produces an educational intentionality that can support the learning of all children, and to depart from the traditional approach of special pedagogy strongly individualized and focused on 'vulnerability'File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
BESIO-BIANQUIN.pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
266.39 kB
Formato
Adobe PDF
|
266.39 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo