BESIO, Serenella Statistiche
BESIO, Serenella
Dipartimento di Scienze Umane e Sociali
*Divertimento non incluso. La difficile strada del gioco inclusivo
2018-01-01 Besio, Serenella; Mari, Gabriele
10P, 6A, 1Q. Innovazione tecnologica e modelli di disabilità
2019-01-01 Besio, Serenella
A che punto è l’integrazione? Indagine su idee e atteggiamenti di insegnanti di sostegno e di insegnanti di sostegno in formazione
2002-01-01 Besio, Serenella; Chinato, Maria Grazia
A Semiotic Analysis of the Possibilities and Limits of Blissymbols
1996-01-01 Besio, Serenella; Chinato, Maria Grazia
AAC Devices Selection and Use: Overview from an Italian Observatory
2002-01-01 Besio, Serenella
Accessibility of Educational Software: From Evaluation to Design Guidelines
2008-01-01 Besio, Serenella; Laudanna, Elena; Potenza, Francesca; Ferlino, Lucia; Occhionero, Federico
Accessibility of Educational Software: from the Technical to the User’s Point of View
2007-01-01 Besio, Serenella; Ferlino, Lucia
Adaptive tools and methods to improve children’s learning to play
2012-01-01 Besio, Serenella; Carnesecchi, M.
Allowing Children with Motor Impairment to Play, Learn, Learn to Play. A new Biennial Research Project of SIVA, Italy
2001-01-01 Besio, Serenella
An Italian research project to study the play of children with motor disabilities: the first year of activity
2002-01-01 Besio, Serenella
Analysis of critical factors involved in using interactive robots for education and therapy of children with disabilities
2008-01-01 Besio, Serenella
Analysis of the Communicative and Linguistic Functions of some Alternative and Augmentative Communication Software for the Italian Language
2022-01-01 Bianquin, Nicole; Sacchi, Fabio; Giraldo, Mabel; Besio, Serenella; Campigli, Cristina
APBLISS (AICA Politecnico Bliss Computer): programma di base e recenti sviluppi
1993-01-01 Besio, S.; Stefanato, L.
Apprendere con difficoltà. L’apprendimento di lettura e scrittura
1990-01-01 Besio, Serenella
ART LABO. Fare arte con la disabilità. Analisi di un percorso educativo e artistico
2014-01-01 Besio, Serenella
Assessment for Learning e Dynamic Assessment. Il ruolo della mediazione nella valutazione inclusiva
2019-01-01 Besio, Serenella
Assistive technologies for elderly with intellectual disabilities. A preliminary systematic review for future research implementation
2019-01-01 Giraldo, Mabel; Besio, Serenella; Marti, Patrizia
Assistive Technology Education for End-users: Guidelines for trainers
2000-01-01 Besio, Serenella; Andrich, Renzo
Assistive Technology: Bridging End-users and Technology
2011-01-01 Andrich, Renzo; Besio, Serenella
AT in UNESCO IITE project: "ICTs in Education for People with Special Needs"
2005-01-01 Besio, S.; Tokareva, N.
Data di pubblicazione | Titolo | Autore/i | Tipologia | Documento allegato |
---|---|---|---|---|
1-gen-2018 | *Divertimento non incluso. La difficile strada del gioco inclusivo | Besio, Serenella; Mari, Gabriele | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2019 | 10P, 6A, 1Q. Innovazione tecnologica e modelli di disabilità | Besio, Serenella | 1.2 Contributi in volume - Book chapters::1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays | |
1-gen-2002 | A che punto è l’integrazione? Indagine su idee e atteggiamenti di insegnanti di sostegno e di insegnanti di sostegno in formazione | Besio, Serenella; Chinato, Maria Grazia | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-1996 | A Semiotic Analysis of the Possibilities and Limits of Blissymbols | Besio, Serenella; Chinato, Maria Grazia | 1.2 Contributi in volume - Book chapters::1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays | |
1-gen-2002 | AAC Devices Selection and Use: Overview from an Italian Observatory | Besio, Serenella | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2008 | Accessibility of Educational Software: From Evaluation to Design Guidelines | Besio, Serenella; Laudanna, Elena; Potenza, Francesca; Ferlino, Lucia; Occhionero, Federico | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2007 | Accessibility of Educational Software: from the Technical to the User’s Point of View | Besio, Serenella; Ferlino, Lucia | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2012 | Adaptive tools and methods to improve children’s learning to play | Besio, Serenella; Carnesecchi, M. | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.02 Abstract in atti di convegno - Conference abstracts | |
1-gen-2001 | Allowing Children with Motor Impairment to Play, Learn, Learn to Play. A new Biennial Research Project of SIVA, Italy | Besio, Serenella | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2002 | An Italian research project to study the play of children with motor disabilities: the first year of activity | Besio, Serenella | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2008 | Analysis of critical factors involved in using interactive robots for education and therapy of children with disabilities | Besio, Serenella | 1.6 Curatele - Editorships::1.6.01 Curatele - Edited books | |
1-gen-2022 | Analysis of the Communicative and Linguistic Functions of some Alternative and Augmentative Communication Software for the Italian Language | Bianquin, Nicole; Sacchi, Fabio; Giraldo, Mabel; Besio, Serenella; Campigli, Cristina | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-1993 | APBLISS (AICA Politecnico Bliss Computer): programma di base e recenti sviluppi | Besio, S.; Stefanato, L. | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-1990 | Apprendere con difficoltà. L’apprendimento di lettura e scrittura | Besio, Serenella | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.07 Contributi in Quotidiano o Rivista professionale/divulgativa - Newspaper or Professional article | |
1-gen-2014 | ART LABO. Fare arte con la disabilità. Analisi di un percorso educativo e artistico | Besio, Serenella | 1.3 Libri - Books::1.3.01 Monografie o trattati scientifici - Books | |
1-gen-2019 | Assessment for Learning e Dynamic Assessment. Il ruolo della mediazione nella valutazione inclusiva | Besio, Serenella | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2019 | Assistive technologies for elderly with intellectual disabilities. A preliminary systematic review for future research implementation | Giraldo, Mabel; Besio, Serenella; Marti, Patrizia | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.02 Abstract in atti di convegno - Conference abstracts | |
1-gen-2000 | Assistive Technology Education for End-users: Guidelines for trainers | Besio, Serenella; Andrich, Renzo | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations | |
1-gen-2011 | Assistive Technology: Bridging End-users and Technology | Andrich, Renzo; Besio, Serenella | 1.1 Contributi in rivista - Journal contributions::1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays | |
1-gen-2005 | AT in UNESCO IITE project: "ICTs in Education for People with Special Needs" | Besio, S.; Tokareva, N. | 1.4 Contributi in atti di convegno - Contributions in conference proceedings::1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations |