The recent outbreak forced headteachers (HTs) to re-organize the school methods and coordinate all operations to ensure their functioning in order to guarantee the right to education of all students including those with disabilities. In an attempt to explore the actions with which the HTs have responded to this challenge, this paper analyses the first results emerging from the research Tutti presenti oggi? aimed at investigating the inclusive processes activated by HTs in distance learning and addressed to students with disabilities by schools in Bergamo and province.
La fase pandemica ha costretto i dirigenti scolastici (DS) a ri-organizzare le modalità di lavoro delle istituzioni scolastiche e a coordinare tutte le operazioni per assicurarne il funzionamento al fine di garantire il diritto all’istruzione di tutti gli alunni inclusi quelli con disabilità. Nel tentativo di esplorare le azioni con cui i DS hanno cercato di rispondere a questa sfida, il presente contributo intende analizzare i primi risultati emersi nell’ambito della ricerca Tutti presenti oggi? volta ad indagare i processi inclusivi attivati dai DS nella scuola a distanza e indirizzati agli studenti con disabilità dalle istituzioni scolastiche di Bergamo e provincia.
(2020). Orchestrare una risposta inclusiva nella distanza. La parola ai dirigenti scolastici [journal article - articolo]. In NUOVA SECONDARIA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/165918
Orchestrare una risposta inclusiva nella distanza. La parola ai dirigenti scolastici
Bianquin, Nicole;Giraldo, Mabel;Sacchi, Fabio;Besio, Serenella
2020-01-01
Abstract
The recent outbreak forced headteachers (HTs) to re-organize the school methods and coordinate all operations to ensure their functioning in order to guarantee the right to education of all students including those with disabilities. In an attempt to explore the actions with which the HTs have responded to this challenge, this paper analyses the first results emerging from the research Tutti presenti oggi? aimed at investigating the inclusive processes activated by HTs in distance learning and addressed to students with disabilities by schools in Bergamo and province.File | Dimensione del file | Formato | |
---|---|---|---|
NsRicerca2-2020-Bianquin et al..pdf
Solo gestori di archivio
Versione:
publisher's version - versione editoriale
Licenza:
Licenza default Aisberg
Dimensione del file
394.96 kB
Formato
Adobe PDF
|
394.96 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Aisberg ©2008 Servizi bibliotecari, Università degli studi di Bergamo | Terms of use/Condizioni di utilizzo